Annons

att måla av ett fotografi

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: ...

Gunnlaug skrev:
Å min lilla poäng var/är, att om fotografen blir stött av att en målarkludd avbildar/kopierar ett fotografi... ja då snackar vi patetik på hög alt, låg nivå... Hur Beelzebub kan man bli förbannad av att fotografiet blir avbildat på duk..? (själv skulle jag bli glad som en lax) Jag kan självklart förstå ilskan om man *fotograferar* av ett foto... men att MÅLA av!!???

Och om jag för hand skriver av en utgiven bok? är det oxå ok ?

Re: Re: ...

Beemel skrev:
Och om jag för hand skriver av en utgiven bok? är det oxå ok ?
Det var helt ok, nu så tror jag eventuellt att man inte får göra det, visst kom det en lag om kopiering av böcker "nyligt"?

tillägg:
surfade och såg att det inte var ok:
"Ny upphovsrättslagstiftning fr.o.m. den 1 juli 2005
Den 25 maj 2005 röstade riksdagen i huvudsak ja till regeringens förslag till ny upphovsrättslagstiftning. Beslutet innebär bl.a. att möjligheten att kopiera litterära verk i skriftlig form för privat bruk begränsas: Rätten omfattar från och med den 1 juli 2005 endast en möjlighet att kopiera begränsade delar av verk eller sådana verk av mindre omfång. Detta innebär att man inte längre kan kopiera hela böcker med hänvisning till 12 § URL. Beslutet innebär vidare att ett tydligt förbud införs mot nedladdning av musik, bilder och annat material på internet för privat bruk utan upphovsmannens tillstånd."

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar