ANNONS
Annons

Att ladda ur batteri, före laddning.

Produkter
(logga in för att koppla)

BosseF

Medlem
Har läst någon stans att man kunde ladda ur batteriet på D70 genom att göra någon inställning.
Har läst instruktionsboken men kan inte hitta den informationen, så jag har kanske läst eller hört det någon annan stans.
Någon som vet hur man gör?
Tacksam för hjälp./Bosse

Tror att du tänker på den äldre typen av accar, de hade vad man kallade "minneseffekt" så där var det viktigt att ladda ur bateriet helt innan man laddade upp det, annars kunde det förlora i kapacitet.
Moderna metallhybrid accar har inte det problemet.

Ladda lugnt

Jag har fått för mig att litcium-jon batterier, som jag har till min gamla Canon eos 300D och det måste det då även vara till Nikon d70, INTE ska laddas ur. De FÖRSTÖRS då. De ska behandlas som blybatterier.

Mina mobiltelefonbatterier som har varit litcium har jag inte laddat ur och de har fungerat i ungifär 3 år innan kapasiteten minskade.

/ Erik

D70 har litium-jon batteri, den presterar alltid på topp, ladda när du vill, men se till att den aldrig är helt urladdad någon längre period (högst några dagar).

Stort tack för hjälpen.

Stort tack!
Vet inte var ifrån jag fått idén om att man måste ladda ur batterit före laddning.
Nu laddar jag!
Hälsningar./Bosse

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar