Annons

Att köpa en ny digital Leica i Malaysia, Lankawi?

Produkter
(logga in för att koppla)

fleXcel

Ny medlem
Hej, åker till Thailand i februari 2012 med två nätter i Lankawi på hemvägen. Tänkte titta, ev. köpa en ny digital Leica där i skatteparadiset. Men hur vet jag att det inte är en kopia jag köper?? Samtidigt som jag tänker att även en kopia är svår att tillverka - kan jag titta efter något särskilt för att inte bli lurad??
/fleXcel
 
Hej, åker till Thailand i februari 2012 med två nätter i Lankawi på hemvägen. Tänkte titta, ev. köpa en ny digital Leica där i skatteparadiset. Men hur vet jag att det inte är en kopia jag köper?? Samtidigt som jag tänker att även en kopia är svår att tillverka - kan jag titta efter något särskilt för att inte bli lurad??
/fleXcel

hej tycker du ska köp leican här hemma. Jag var själv på langkawi i feb. Fan inte någon akturiserad foto handlar. Om nu du känner dig tvinga att köp så är nog det bästa att köpa i kuala lumpur . Tänk på fördelar här hemma eller i Asien .....
ha en trevlig resa
 
hej tycker du ska köp leican här hemma. Jag var själv på langkawi i feb. Fan inte någon akturiserad foto handlar. Om nu du känner dig tvinga att köp så är nog det bästa att köpa i kuala lumpur . Tänk på fördelar här hemma eller i Asien .....
ha en trevlig resa
Hej och Tack för ditt svar, ska fundera vidare...
/fleXcel
 
Har ingen aning om ifall det finns någon vettig butik på Langkawi. Men ska du köpa någon utrustning i Malaysia så rekomenderar jag att kolla shashinki.com, vilken ger en bra ide om vad saker bör kosta. Då ringiten är ganska dyr numera så är det långt ifrån säkert att det är billigare än i Sverige, trots att dom inte har någon moms...
 
På Langkawi hittar du inga Leicor! Det skatteparadiset begränsar sig till inhemsk choklad, öl och tobak. Övriga fotoprodukter är generellt dyrare i Malaysia och KL än i Sverige.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.