Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att köpa begagnat

Produkter
(logga in för att koppla)

hokan

Aktiv medlem
Hej
Jag gillar att köpa begagnade fotoprylar, både hus och objektiv och annat. Känns som att man får väldigt mycket för pengarna på det sättet. Men jag undrar var ni andra brukar leta begagnat? Givna ställen är ju här på fotosidans annonser, blocket och tradera. Men finns det fler platser? Vart tar all "proffskörd" utrustning vägen? Alla tidningar och fotografer och så vidare som byter kamerahus vartannat år, var säljer dom sina gamla prylar? Det vore ju perfekt om man kunde ta över proffskörd utrustning om man vill testa på lite häftiga prylar i slutet av deras livslängd utan att behöva betala vad dom kostar nya. Eller kör alla yrkesfotografer tills husen rasar och slänger dom sen? Ge mig tips på var jag ska leta begagnat!

Hej,
Mattsons foto och Cyberphoto säljer en hel del proffsgrejor. De ger ju dessutom 6 månader garanti på grejorna. Lite dyrare men lite större trygghet vid köp.

Hälsningar
Stefan Johansson

Köper nästan allt mitt begagnat på ScandinavienPhoto, får 6 mån garanti och inte så sällan är priserna lägre än de på Fotosidan. Senaste köpet var ett kamerahus som så låg 1500:- lägre än tre annonser på Fotosidan, men visst det är säkert möjligt att få ner privatannonsera till en mera realistisk nivå också. Kan man också få skapligt pris i inbyte så blir det ju en enkel affär (fast här kan det varierar på dagsform verkar det, ett objektiv skilde i värdering på 2000:- mellan två värderingar och en månad)

Jag handlar på Scandinavian Photo, Cyberphoto och Tradera. Jag har köpt en hel del grejer på Tradera genom åren och har aldrig blivit lurad.

Hegethorns finns både fysiskt i småland samt över nätet och får en del beg proffsgrejer liksom de andra butiker som nämnts men har givetvis en del rena amatörgrejer beg också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar