Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att köpa beg,, på Ebay.de

Produkter
(logga in för att koppla)
--Nu är jag här igen!
Jag tog kontakt med en tysk med namn Kevin Kuhlman som sålde en kamera på ebay.de. Det var en eos 1ds som ny med full garanti osv..
Han hade satt köpalosspriset till 2600 euro. (givetvis snorbilligt....). Jag blev såklart nyfiken och skrev en e-mail till säljaren via ebay.de. Jag fick svar på kvällen, en mail som kändes lagomt privat med fin info om att jag skulle ta kontakt så vi kunde disskutera betalningssätt och fraktsätt, det framgick också precis varför han kunde/skulle sälja den så billigt.... Med andra ord så var det inte svårt att få förtroende för den mailen (även om man ju är misstänksam ---är ju inte svårt för en skurk å skriva en "läcker" mail som står i en köpares intresse....:), så jag skrev tillbaka och sa att jag var intresserad men fick till svar att kameran nu var såld..= annonsen var borta från ebay.
Igår så var det 5st eos1ds till snorbilliga priser idag är alla sålda...klart man börjar undra både hit och dit...Går alla på en nit?!=knappast all tror jag= det betyder att någon glad sitter där ute med en eos1ds för ca 20000,-sek....det är grymt det hehe :)))! ...
Mvh Niclas.
 
Senast ändrad:
Proboarder skrev:
Men som jag sa, vi tänkte använda escrow.com, mao. jag sätter in pengarna, han ser att pengarna finns där, han skickar kameran genom escrow.com (UPS) sen får jag paketet, som registreras, och när jag är nöjd skickas pengarna över.

nåt att oroa sig för då?

Kanske är OK, men varför säljer dom den så extremt billigt. Går den på auktion, så får dom garanterat mkt mer....
 
---Det är en bra fråga Mats!!
Men det är klart att dessa kameror blir sålda samma dag, så det blir ju snabba bekväma affärer för säljaren...visst undrar man:)!/Niclas.
 
---En annan orsak kan ju vara att dessa dyra varor har en i utgångsläget mindre publik eftersom priserna generellt är högre än vad konsumenten är beredd att betala.. Om säljaren då sätter priset i gränsen till den övre kategorin av konsumenter så ökar chansen för en snabb affär!

Som Barrefors sa så erbjuder escrow.com en fin tjänst, i alla fall enligt det som framgår efter en kortare titt på webbsidan,, jag kommer personligen att sätta mig in i den tjänsten så att jag kan slå till när det dyker upp nåt intressant...Tusen tack för webbtipset Mats!!/Mvh Niclas.
 
fick precis ett mail av en säljare som inte ville använda Escrow.com och försökte fejka ett godkännande genom ebay (att dom rekommenderade honom och mig att skicka pengarna över Western Union)

99.9999% fejk iallafall ;)

får se vad dom på Ebay säger.
gjorde en anmälan iallafall.
 
---Flott!
Mycket skumma grejer verkar figurera där ute!
Detta med escrow.com verkar vara ett mkt seriöst och fungerande verktyg för alla oss tvivlare:)!

Hade varit mkt intressant å höra vad folk menar som kanske har utnyttjat tjänsten!!

Mvh Niclas.
 
Proboarder skrev:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2984984532&category=30014

EOS1Ds för 20.000 typ.

Fejk så det skriker om det, o jag hittar inte ens nånstans o anmäla på ebay ^^



---Skriv en mai till säljaren och be om en förklaring och se hur det svarade mailet "känns" när du läser det..., ooom ni få ett svar såklart:)!
Jag gjorde det angående en annons i ebay.de och har fått flera mail nu där situationen förklaras och att escrow.com kan utnyttjas.. Klart att orden i en mail lätt kan fejkas från verkligheten av nästan vem som helst....
Eftersom säljaren är villig att handla genom escrow så ser jag ingen större risk...
Utgå inte från att det absolut ääär lurerier,,, visst jag kanske låter naiv men det tjänar man ju på om man kan sköta en sådan affär tryggt och säkert för bägge parter, eller hur!?!
niclas.
 
Senast ändrad:
---Priserna på 1ds rasar fort nu även här hemma och jag menar nog att ingen med näsa för affärer skall lägga ut mer än 40000,-sek för detta hus,om det är beg.. Blev själv erbjuden en i kosmetiskt nyskick och 4000exp för det priset igårkväll.....Hålli hatten ett år till och välj mellan mkII och 1ds för runt 25000,-
Mvh Niclas.
 
-- Det var ett "specialpris" för mig,,, så erbjudandet gäller nog mig och jag orkar nog inte bryet med att fungera som mellanhand,, då skulle jag bara bli frustrerad av att jag inte har pengarna för att behålla den själv..:)

Den söker den finner--jag lovar..:)!!/Niclas.

Ps, jag menar nog att man bör hitta dessa hus för runt 45000,-sek idag och om fyra månader för runt 35000,-...
Personligen så väntar jag tre år f,o,m nu själv hehe:)....ds
 
Senast ändrad:
Fanns en annons på blocket för 57 häromdagen iaf.
Det är väl också rätt standard för såna i nästan nyskick.
 
---En ute nu här på fotosidan för 49000,-sek, ok pris om den är i perfekt skick,,,/Niclas.
Ps, Slå till säger jag,, men betala inte mer än 45000...:) ds.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.