Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att installera en skrivare i Win 7

Produkter
(logga in för att koppla)

BengtCa

Aktiv medlem
Hej,
Jag har en färglaser OKI C3200. Nu har jag bytt från XP till Win7 64 men har inte lyckats göra installationen rätt. Har laddat ner drivrutiner som skall gå för Win 7 och har gjort en installation. När jag trycker på print kommer OKI'n upp som förhandsval såsom jag önskat, och jag kan göra ändringar i skrivarens meny helt riktigt. Men när jag sedan trycker på OK för utskrift så får jag meddelandet 'det gick inte att ansluta skrivaren till porten'. Vare sig jag trycker på OK eller avbryt nu så är det slut här. Någon som vet hur jag skall få datorn att hitta skrivaren? Skrivaren är OK, kan köra den från en annan maskin. Alla anslutningar är OK.

Tacksam för hjälp
Bengt

Hej,
Jag har en färglaser OKI C3200. Nu har jag bytt från XP till Win7 64 men har inte lyckats göra installationen rätt. Har laddat ner drivrutiner som skall gå för Win 7 och har gjort en installation. När jag trycker på print kommer OKI'n upp som förhandsval såsom jag önskat, och jag kan göra ändringar i skrivarens meny helt riktigt. Men när jag sedan trycker på OK för utskrift så får jag meddelandet 'det gick inte att ansluta skrivaren till porten'. Vare sig jag trycker på OK eller avbryt nu så är det slut här. Någon som vet hur jag skall få datorn att hitta skrivaren? Skrivaren är OK, kan köra den från en annan maskin. Alla anslutningar är OK.

Tacksam för hjälp
Bengt

http://www.okidata.com/mkt/html/nf/WindowsLogoProgram.html
kolla där ifall det hjälper

Bengt

Hej,
Tack för svaret. Jag lyckades tyvärr inte med ditt förslag. Däremot fick jag en pdf från OKI som efter en hel del trixande löste problemet!.

Win7 har problem med alla sorters drivrutiner tycker jag.
Saker fungerar inte. Exempelvis fungerade inte scrollfältet på musplattan för mig. Det var inget fel på drivrutinen och det fanns inte någon nyare. Då tenderar man att tro att det helt enkelt inte fungerar med win7 och aktuell drivrutin.
Lösningen kom när jag själv letade upp en drivrutin på tillverkarens hemsida. Då fungerade allt som det skulle.

Samma grej har hänt med grafikkortet, skrivaren, det trådlösa nätverkskortet, mm.

Microsoft vill gärna få det att framstå som att ALLT ska fungera, att windows letar upp de rätta drivrutinerna helt automatiskt. Visst letas drivrutiner upp och visst fungerar grejerna, men det är först när man hämtar drivrutinen själv som man märker hur många funktioner som egentligen saknades.

Nu har man lärt sig att fixa drivrutinerna själv =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar