ANNONS
Annons

Att inreda ett rum för bildbehandling och datorarbete

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Jag håller på och planerara en renovering av övervåningen i huset, där jag ämnar använda ett av rummen som arbetsrum. Där kommer jag att ha mina datorer som jag använder för spel, bildbehandling och utveckling.

Mitt mål är att få till en arbetsmiljö som gör att jag kan hantera mina bilder på rätt sätt vad gäller färg på väggar, belysning, avskärmning av fönster etcetera, men utan att det blir trist och betonggrått.

Har ni några tips och ideer hur man inreder ett sådant rum som blir färgrätt, men ändå inte trist?

Tråkigt

Mjo, jag vet att det ska vara betonggrått, men det kanske inte måste vara trist för det? :)

Kanske man kan använda draperier som dras fram eller varför inte en fotovägg med "neutralt motiv"? Glöm inte att tänka på ljuset, viktigt om du vill se färger rätt vid utskrift/ jämnföra mellan bilder och skärm. Jag har satt in dagsljus i min lokal och det är trevligt ljus att jobba i oxå.

Kanske man kan använda draperier som dras fram eller varför inte en fotovägg med "neutralt motiv"? Glöm inte att tänka på ljuset, viktigt om du vill se färger rätt vid utskrift/ jämnföra mellan bilder och skärm. Jag har satt in dagsljus i min lokal och det är trevligt ljus att jobba i oxå.

Ja, ljuset är förstås viktigt, och där tar jag gärna emot tips. Jag är inte jättesugen på att ha lysrör hemma ...

Att inreda ett rum

Det är inte bara rummet och ljuset även vad du har för kläder när du sitter framför skärmen.
Starka färger på tröjan har betydelse.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar