egaeci
Aktiv medlem
...är inte så lätt. Vanligtvis använder jag en Canon EOS 1Ds, men den kan man ju inte ta med sig jämt (stor, tung, stöldrisk osv). Jag har letat länge efter en kompaktkamera, men alla jag sett har varit katastrofala i jämförelse. Och så är det ju. Men jag skulle verkligen behöva en liten kamera som kan följa med överallt, och jag tänkte be om lite hjälp. Jag har tittat på Fujifilm Finepix F100fd som verkar hyfsad (och ganska billig). Panasonic LX3 verkar bra men har lite kort tele (60mm) och är lite för dyr. Kul annars med vidvinkel. Vad kan ni mer rekommendera, ni som har koll? Kameran behöver inte kunna fota raw, den behöver inte ha så många pixlar men får gärna ha vidvinkel och lite zoom (upp till 100 kanske?). Jag ska inte skriva ut stora bilder från den. Det hade varit kul med manuella exponeringsinställningar, eller i alla fall bländarautomatik, men det är inget krav heller. Jätteviktigt däremot är att bilden tas samtidigt som man trycker av, att det inte är någon fördröjning. En sådan fördröjning skulle göra mig galen.
Vad tror ni, finns det en kompakt man kan vara nöjd med?
Vad tror ni, finns det en kompakt man kan vara nöjd med?