Annons

Att handla från Kina

Produkter
(logga in för att koppla)
Skumt... men jag tror mer på att sidan är uppdaterad 11 jan 2010 ;)

Jag skulle gissa på att det är en "inbäddad" datumvisare som uppdateras automatiskt. Det finns en dessutom "Visitor Count" brevid vilket gör att jag ännu mer tror på att det är en inbäddad datumvisare.

Du har ju tittat på när domänen är uppdaterad. Enligt ditt resonemang så kan man inte handla från Cyberphoto heller eftersom deras domän uppdaterades senast i april 2010. ;)

Därmed inte sagt att det här är en seriös försäljare, men nämnda metod fungerar inte för att dra några slutsatser om det.
 
Kan du dela med dig några av web butikerna du handlat hos.

Främst Linkdelight.com

Säljer mycket kameraprylar, men även en del annat användbart.

Håller enligt mig hög kvalitet i förhållande till priserna och jag har aldrig haft problem med dem.

Nu säljer de förvisso inte kamerahus, och kamerahus har jag inte köpt från kina heller.

Dealextreme.com är schyssta att handla småsaker hos, billigt.
 
Senast ändrad:
Hoppas att din kompis får nu reda på allt som sas i tråden.
För det finns inget annat ord som beskriver fallet än BLUFF.

Det finns tyvärr dem som går på dessa bluffmakare. Att du köper för små pengar är inte säkert, då de kan komma åt ditt betalkort om du handlar med kort osv.

Kinesiska elektronik-butiker finns nästan inte på nätet. Dvs för digitalkameror och märkeselektronik. Egen tillverkning och tillbehör finns det gott om.
Ebay butiker som är Kina-baserade är också en vanlig variant. Dessa har all typ av elektronik ink. digitalkameror och dyra objektiv.
 
låter det för bra för att vara sant så är det också nästan alltid det. Stor risk att bli blåst, men vem vet säkert? Är man beredd att ta risken går det givetvis chansa.
 
det finns en del seriösa hongkong baserade handlare på ebay men det blir knappast något billigare att handla därifrån sedan får du ´skicka kameran dit ifall du får problem med en under garanti tiden .
så jag skulle inte rekommendera att handla kamera hus därifrån . Men objektiv kan man få lite billigare därifrån jag har bla köpt nikon 50/1.4 och ett 18-200 vr från hongkong utan problem .
ca 800£ + tull+moms för en nikon d7000 mot 10500 på cyberphoto då skulle jag köpa i sverige.
http://stores.ebay.co.uk/DigitalRev-Photography-Shop
http://stores.ebay.co.uk/HKBNS-Shop

Vad jag räknar blir ju £800x1,25 moms samma pris som i Sverige. Det verkar ju inte lönsamt och då är bara moms medräknat. Något jag missförstått?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.