Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

att fota i en his ?

Produkter
(logga in för att koppla)

crowller

Medlem
har fått en förfrågan om jag kan fotta en kommpis bebis. Men det ska inte vara ett sånt där vanligt barn fotto utan i lite olika udda miljöer. Så jag tänkte i en his men hur gör man det på bästa sett ? nån som har några tips .

Hmm, bebisar är ju inte samarbetsvilliga på samma sätt som vuxna. De kräver tid, och att man anpassar sig efter när de är mätta, glada och på humör. Sen krävs ju en mamma eller pappa som stöd i bakgrunden om bebisen blir orolig eller för att få barnet att titta på rätt håll. Hissar brukar vara trånga, och ha konstigt ljusrörsljus.

Om du hittar en tillräckligt stor hiss, som ändå ger "hisskänsla" eller om du nöjer dig med ansiktsbilder så funkar det kanske. Annars skulle jag nog rekommendera att hitta en mer rymlig miljö, med bättre möjligheter att få bra ljus. Det finns ju många miljöer som kan ge lite spännande kontraster och bakgrunder till det lilla barnet, även utomhus.

jo tanken var ju att få en lite klustofobisk känsla så jag hadde ju tänkt en så liten his som mögligt funderar mest på ljussätningen hur man fixar det på bästa sett

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar