Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att flyga med Elinchrom Ranger, USA => Europa

Produkter
(logga in för att koppla)

Joppe_72

Aktiv medlem
Till er som reser med batteri-blixt aggregat.

Är det några problem med att resa med dessa batteri blixt aggregat (Elinchrom Ranger), dvs måste man ha special papper etc för att ta själva batteriet som handbagade?

Ska inom kort resa USA => Europa med just Elinchrom Ranger och behöver innan vet om jag måste förbereda mig på någe sätt?

Tacksam för hjälp,
Johnny

Jag har inte tagit med dem själv men kommer ihåg att det var något papper med när man köpte rangern, där beskrevs hur flygresor skulle gå till. Kolla på deras hemsida, det står säkert där också.

den där lappen handlar mest om att man ska koppla loss batteriet och dra ur säkringen. Ingenting om man kan/får transportera något sådant på planet. Kanske läge att ringa till luftfartsverket o höra eftersom det är brottom?

BAW

damn, missade den :) Får skylla jag köpte min igår - trodde jag läst all dokumentation ;) Sorry för min förtidiga sågnig!!

BAW

Var inte inne alls på AIFO's hemsida, superbra dokumenterat hur jag ska göra.
Packar nog batteriet i en liten ryggsäck med alla dessa papper och tar dem som handbagage då får man ju chansen att prata med dem om "misstanke" kommer upp...

Tack igen,
Johnny

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar