Annons

Artikel om gatufoto!

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Skulle gärna se att någon erfaren reportage/gatufotograf skrev en artikel om sin genre här på fotosidan. Det finns flera väldigt duktiga sådana medlemmar som säkert skulle kunna dela med sig av sina erfarenheter/kunskaper. Visserligen finns några länkar till bra websajter men lite mera praktiska tips än vad som finns där skulle jag inte förakta. Åskådliggörande med lite fler bildexempel vore inte heller fel. Vill själv lära mig mera inom detta område eftersom det inte är det som varit min största pasion hittills men som jag nu känner mig väldigt sugen på att utforska lite mera.

Skrev det här inlägget lite sent i natt så det har kanske inte kommit fram riktigt. Få se om det blir någon reaktion nu då? Fler som vill ha artiklar om gatufoto? Eller kanske man kan starta en speciell forumgrupp för detta, typ andra intressegrupper? Såg förresten tråden om resan till Helsingborg-Helsingör där man skulle praktisera gatufoto bl.a.

Det vore ju intressant - men vem skriver en bra sådan artikel? Vilka är "auktoriteterna" på området i Sverige (som också kan skriva...)?

Hoppas givetvis att någon av de duktiga medlemmarna ska nappa på mitt förslag. Men de kanske vill ha betalt?

Jo det var länken jag åsyftade. Den är väldigt bra, innehållsrik och tar upp det mesta men kanske den är lite översiktlig ändå. Jag efterlyser lite mera praktiska tips med bildexempel från de som har gatufotografin som sitt främsta område. Finns flera här på fotosidan som är duktiga gatufotografer.

Tycker också det skulle vara kul om nån ville skriva en artikel om gatufoto, håller med Nils, det finns många duktiga här på fotosidan.
Är väldigt intresserad av det själv och gör en del försök men det är lite läskigt att fota okända människor ;=)
Så gärna nåt peppande med bra tips.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto