Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Artförfrågan
- Trådstartare mr_thosan
- Start datum
salt
Aktiv medlem
ArneB
Aktiv medlem
Vilken delfin art är detta ?
Finns endast utanför ön Superagui i Brasilien
Atlantiska regnskogen
Laplatadelfin? Lat: Pontoporia blainvillei
JonasII
Aktiv medlem
Bilden är tagen i den Atlantiska regskogen i Brasilien
Myror är svårt, men jag skulle gissa att det är någon sorts bladskärarmyra. Den stora "soldatmyran" finns typiskt på bladskärarmyrornas stigar och ser till att allt flyter på. Sätter man fram fingret så har man centimeterstora käkar rakt in i köttet....
JonasII
Aktiv medlem
Vilken delfin art är detta ?
Finns endast utanför ön Superagui i Brasilien
Atlantiska regnskogen
En "floddelfin" jag kommer att tänka på är Sotalia fluviatilis, men jag kan för lite för att vara säker.
Mathias_
Aktiv medlem
Vilken art är detta
Finns också i den Atlantiska regnskogen
Svårt att säga ur vinkeln, men det ser ut att vara någon art av släktet Heliconius.
Här finns det lite arter att leta bland:
http://tolweb.org/Heliconius/72231
Toms
Aktiv medlem
En "floddelfin" jag kommer att tänka på är Sotalia fluviatilis, men jag kan för lite för att vara säker.
Tack
Tror att du har rätt
Monsterfjäril
Ny medlem
Vad är det Ufo för något?
Fotade detta på husfasaden en förmiddag och trots att vi har kollat alla mal och fjärils sorter så vet vi fortfarande inte vad det här är för figur. Hör av er här eller på mail [email protected]
Den är luden och har en rosa gadd
mvh
Malin
Fotade detta på husfasaden en förmiddag och trots att vi har kollat alla mal och fjärils sorter så vet vi fortfarande inte vad det här är för figur. Hör av er här eller på mail [email protected]
mvh
Malin
Bilagor
Mathias_
Aktiv medlem
mvh
Malin
Det är ett exemplar av artern Deilephila elpenor eller Större snabelsvärmare skulle jag tro.
http://www2.nrm.se/en/svenska_fjarilar/d/deilephila_elpenor.html
Monsterfjäril
Ny medlem
Tack!
Hejsan!
Tack så mycket för svaret!
Skönt att man fått ett svar på vad det är. riktigt fin i färgen och väldigt udda sak man sällan ser
Mvh
Malin
Hejsan!
Tack så mycket för svaret!
Skönt att man fått ett svar på vad det är. riktigt fin i färgen och väldigt udda sak man sällan ser
Mvh
Malin