Annons

Artbestämning

Produkter
(logga in för att koppla)
Epix skrev:
Jag är inte lika säker. Dina bilder är dock fantastiska Stefan! Lite bättre än min som inte ens är fokuserad. =D

Skulle vara än mer sensationellt med en Aftonfalk...men vem vet?!

Min skådarvän som hade svårt att tro på min teori om Lärkfalken trodde att det kunde vara Eleonorafalk, som faktiskt häckar väldigt sent på året...men också vanligtvis väldigt långt från lilla Storå i Västmanland. =)

Olika bud...jag håller fast vid Leffe!

För fåglar finns inga lagar. Dom kan dyka upp på de mest besynnerliga ställen och årstider, framförallt oerfarna ungfåglar. Faktum är att sannolikheten är teoretiskt större för en icke Sverige-häckande Affe att felaktigt hamna i Sverige sent på hösten än en kvarvarande Sverige-häckande Leffe som lämnar Sverige under hösten.

Beträffande eleonorafalk, så ger den ett helt annorlunda intryck än både Leffe och Affe. Det är en stor, men slank och långvingad historia vars flykt starkt påminner om en labb.

Fridens
Oscar

Ja Eleonora tror jag inget på. I övrigt så förstår jag ditt resonemang och håller med dig i det. Det är bara den där klarröda undergumpen som får mig att fortsatt tro på Leffe. Skulle kanske kunna vara en 2K-Affe, men jag vet inte...har inte sett någon Affe så jag kan bara gå efter boken.

Ska länka bilden på något mer ställe och se om någon mer kan tänkas ha några intressanta synpunkter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar