ANNONS
Annons

Arista Premium 100/400 - nya svartvita filmer från USA!

Produkter
(logga in för att koppla)
Nils:

Jag beställde ett 20-pack 135-film och 10 120-rullar Arista Premium 400 förra veckan, och jag skickar dig gärna ett par rullar för utprovning.
 
Fan.. hur mycket blir tullen från Usa då? Blir det billigare att köpa Arista från Freestyle än att köpa Tri-x på 30m rulle i Sverige?
 
Fan.. hur mycket blir tullen från Usa då? Blir det billigare att köpa Arista från Freestyle än att köpa Tri-x på 30m rulle i Sverige?

Tullen är en väldigt liten kostnad i jämförelse med den svenska momsen, som du också får lägga till. Nu vet jag inte var dollarn står i, men när den låg kring 7 kr tjänade man bra på att köpa Arista Premium från USA i jämförelse med att köpa Tri-X här hemma. Vad jag kommer ihåg låg styckepriset då på max 25 kr för en 36-rulle, inklusive frakt-tull-moms. Och köper du Arista i 30m-rullar kommer du ner ytterligare ett antal kronor. Men då fraktkostnaden blir ganska hög lönar det sig inte att köpa mindre kvantitéter. 100-150 rullar är nog minimum om man ska tjäna något på det.
 
legacypro från firstcall photographic i UK är ommärkt neopan (enligt hörsägen) om man vill ha bra film billigt. Du slipper dessutom då moms o tull. Maco i tyskland har också legacypro. Både 100 och 400 finns som bulkfilm. Svårt att tro att legacypro 100 skulle vara acros iofs, snarare neopan S/S.
 
legacypro från firstcall photographic i UK är ommärkt neopan (enligt hörsägen) om man vill ha bra film billigt. Du slipper dessutom då moms o tull. Maco i tyskland har också legacypro. Både 100 och 400 finns som bulkfilm. Svårt att tro att legacypro 100 skulle vara acros iofs, snarare neopan S/S.

Hej Olle och andra,
vill inte vara någon "glädje dödare" men så här skriver First Call om leveranser:
"European Union deliveries
Standard EU Delivery
Standard Delivery to EU Countries costs from £25.00 for a package weighing up to 10 kg.
Remote EU Delivery
The charge for remoter EU Countries is from £35.00 for a package weighing up to 10 kg."
så 1 £ = 12.04 ( 21.6) x 25 = 301:- .
Jag är nog inne på den linjen som du Olle, Legacypro är en mer en SS än Acros.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.