Jag hade tre stativ alla med olika system, ett var av Arca (Benro) och det fick bli standarden. Skaffade tre st av den länkade plattan och bytte på två trebenta och en satte jag på mitt enbenta. Mitt Manfrotto blev inte använt på många år tills jag fick bytt platta, nu är det åter i bruk. Den länkade plattan har fungerat bra, skillnaden mot fästet från Benro är att den har en säkerhetsspärr att man inte kan skruva ut den helt med bara skruven som man kan med den från AliExpress.
Jag fick fila på en liten klack för att få den att passa, tror inte det var på Manfrottos, men det var ingen större modifiering. Har man väl fått bort det gamla fästet, skruven som sitter fast så gick det snabbt. Till den andra kulan fick jag faktiskt klyva det gamla fästet, började med att försöka borra bort skruven men det var besvärligt så jag klöv fästet som var av aluminium istället. Manfrottos skruv lossade iaf.
En fördel med Arca är också att man kan skjuta kameran i längsled om man lossar den något, bra med makro om man vill göra stackade bilder, detta går ju inte med Manfrottos.