Annons

aperture: byta färg

Produkter
(logga in för att koppla)
Du kan inte göra det selektivt utan det kommer att påverka hela bilden. Bäst är att göra grundinställningen i Aperture och finliret i Photoshop.

jag hade tänkt att man skulle kunna göra allt med 1 program...... kanske att jag borde strunta i Aperture (har test version) och istället köra CS3???

macentorsk skrev:
jag hade tänkt att man skulle kunna göra allt med 1 program...... kanske att jag borde strunta i Aperture (har test version) och istället köra CS3???
Om du måste välja ett program rekommenderar jag Photoshop CS3. I mitt jobb måste jag dock ha båda eftersom jag får en högre kvalitet om jag plåtar i RAW-format och bearbetar bilderna i Aperture. PS har visserligen Adobe Camera Raw, men enligt min erfarenhet är Aperture mycket bättre än ACR.

ok jag fattar (ser att du tagit några riktigt snygga bilder)

för min del handlar det mest om lite hus/fastighetsbilder (tak o fasad).... antar att jag ändå mest kommer att fota i raw men att CS3 duger bra åt mig. Det är nog mest att ändra i färgskalan o snygga till i största allmänhet som gäller för mig

tack för ditt svar (o det var ju tur att jag började med testversionen aperture)

en fråga till föresten:

vad är det enklaste snabbaste sättet att lära sig grunderna i SC3 tror du?

Enkelt och snabbt är om du anlitar mig. :) Skämt å sido, jag utbildar visserligen i Photoshop, men det är dyrt. Moderskeppet.se har bra tutorials som man kan ta del av.

iBoat skrev:
Enkelt och snabbt är om du anlitar mig. :) Skämt å sido, jag utbildar visserligen i Photoshop, men det är dyrt. Moderskeppet.se har bra tutorials som man kan ta del av.

Har massor med tips gällande fasader och interiörer, det är en ganska stor del av min vardag, så hojta till om du behöver råd.

tack för tipset, verkar vara helt rätt nivå för mig (kanske att de lär ut hur man ändrar grå himmel till blå också)

macentorsk skrev:
tack för tipset, verkar vara helt rätt nivå för mig (kanske att de lär ut hur man ändrar grå himmel till blå också)

Det är rätt lustigt. I går gjorde jag en guide hur man fäller in en blå himmel med moln och allt i en trist bild med grå himmel. Tyvärr kan jag inte visa den eftersom ett företag har köpt den.

Kanske kan jag lägga upp den senare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar