Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Aperture 1.5.1 (stöd för nya kameror) och Gratis trial

Produkter
(logga in för att koppla)

edvardwendelin

Aktiv medlem
Hej!

Idag kommer 1.5.1 uppdatering.

"Aperture 1.5.1
Customers using any previous version of Aperture can download and install Aperture 1.5.1, a free update.

Recommended for all Aperture customers, Aperture 1.5.1 improves overall reliability and performance in many areas of the application, including keywords, the Loupe, cropping, previews, metadata presets, file renaming, iPhoto library import, and watermarks.

Digital Camera RAW Support Update
Download and install the Digital Camera RAW Support Update for Intel-based Macs or PowerPC-based Macs to add support for RAW files captured by the Canon Rebel XTi/400D, Nikon D80, and Pentax *ist DS. The update works with all versions of Aperture."

Såg också att de har gratis Trial som man kan ladda ner nu för dem som vill prova men inte vill köpa direkt!

mvh,
Edvard
 
Det jag hoppas få till är att jag skall kunna ha mitt huvudbibliotek på min stationära och ha previews på allt på min laptop. har inte fått till det riktigt än. Är det någon som kör så här?

Prestandamässigt så har jag inga problem idag. Fast visst skulle en liten boost va välkomen :)

mvh,
Edvard
 
funnkar inte för mig

Har installerat 1.5.1 och har en d80 men jag kan fortfarande inte läsa nef filerna. Har någon annan råkat ut för det? Vad kan jag göra?

Mvh Ted
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.