Annons

Användare av FS-4000 skanner, viktigt

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
Jepp, jag körde också en partition med 98 när jag hade 2000. Men XP skulle ju klara det som inte 2000 kunde...

Hur hittar man dessa fixar?
Hmmm...Jag har för mig att jag sett en patch till den scannern jag hade, en Canon FS2710 (Calle har en Canon-grej! Kors i taket!!!)
Men jag kommer inte ihåg var jag sett den. Använder inte scannern längre. Har en kompis som har en Imacon, scannar neg en gång om året, så det får räcka. Jag struntade i SCSI-kortet när jag uppgraderade datorn och bytte låda.
Har inte Canons support något att ladda ner? Eller kolla på Microsofts hemsa om det finns något info om SCSI i XP.

Vill bara informera om att FilmGet för MacOS X EJ stöder denna scanner kopplad via SCSI. SilverFast Ai och Vuescan fungerar dock klander fritt.

Hälsar Mats Adsten

Omar skrev:
Hej

Bara för skojs skull kan ni klocka skanningen med förra drivrutinen och sedan med den nya, för att jämföra.

Om jag inte har fel för mig så tog det ca 20-25min att skanna fyra diabilder i 42 bitar, 2000dpi (in), 300 dpi (ut) till PS. Nu tar det 10 minuter för att skanna fyra diabilder. Jag har Fare påslagen.

Jag har version 1,01 av filmget installerat och för mig tar det 8min för 4 bilder 42-bit, 2000dpi in, 2000dpi ut till PS, med Fare påslagen via USB.
Jag provade för ett tag sedan att uppgradera till filmget 1,03 men då började skannern gå så fruktansvärt långsamt. Klockade alldrig men kan tänka mig att det tog ca 20min. All kalibrering och "tänkande" tog minst dubbelt så lång tid. Installationen gjorde jag som man skall, dvs. avinstallerade den första verionen först. Eftersom det gick så sakta satt jag givetvis tillbaka version 1,01 och då går skannern som den skall igen. Jävligt konstigt...
Undrar om det är värt att prova med 1,04 eller om det bara blir samma tjorv igen. Mystiskt att det för vissa verkar ta så d..vla lång tid med 1,01:an.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto