Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Använda Huey kalibrering till min nya skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pinballark

Aktiv medlem
Hej.

För några år sen köpte jag en Huey pantone (ej pro) för att kalibrera min riktigt billiga och dåliga skärm...vilket blev bättre än att köra utan.

Nu har jag köpt en ny skärm, vilken jag läst mig till ska vara bra och prisvärd.
Dell U2410.

Tycker ni jag ska använda Huey till denna skärm, eller ska jag avinstallera allt som har med huey att göra och därefter koppla in min nya skärm.

Jag fotar i färgrymd adobeRGB-läge och vill framkalla genom Crimsons lab vilka också verkar köra med adobeRGB.
Det känns då, som att jag bäst använder min nya skärms fabriksinställda adobeRGB-läge.
Eller?

All hjälp/råd mottages tackssamt då jag är väldigt okunnig på det här med skärmar och inställningar.

Mvh
Stefan
 
Hej.

För några år sen köpte jag en Huey pantone (ej pro) för att kalibrera min riktigt billiga och dåliga skärm...vilket blev bättre än att köra utan.

Nu har jag köpt en ny skärm, vilken jag läst mig till ska vara bra och prisvärd.
Dell U2410.

Tycker ni jag ska använda Huey till denna skärm, eller ska jag avinstallera allt som har med huey att göra och därefter koppla in min nya skärm.

Jag fotar i färgrymd adobeRGB-läge och vill framkalla genom Crimsons lab vilka också verkar köra med adobeRGB.
Det känns då, som att jag bäst använder min nya skärms fabriksinställda adobeRGB-läge.
Eller?

All hjälp/råd mottages tackssamt då jag är väldigt okunnig på det här med skärmar och inställningar.

Mvh
Stefan

Varför avinstallera Huey? Jag skulle använda det för att kalibrera din skärm med.
 
Ok tack

men...
är det inte så att jag kan välja det inbygda valet i skärmen?
Tanka ner en färgprofil från ex Crimson?
Gör huey något annat än detta?

Rörigt vad som gör vad tycker jag.
Någon länk till en annan tråd, eller kanske en guide skulle hjälpa mig.

Vet bara inte var jag ska börja, för att lära mig vad som gör vad.

Mvh
Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.