Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

AntikrundanFotoMysteriet. Vad är den värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sacki

Avslutat medlemskap
Nyblivet fotofreak som man är fyndade jag min fars gamla fotopryttlar i garderob som vi inte öppna på si sådär 15 år, i vilken jag hittade pryttlar från (gissningsvis) 1977-1979. Dvs nästa 30 år gamla grejer. Nu till frågan: vad kan detta vara värt? Inte för att vi vill sälja grejerna nödvändigtvis, men det skulle varit kul att veta.

Utrustningen är:
- Chinon Systemkamera
- Chinon 35mm f2.8 vidvinkelobjektiv
- Chinon 135mm f2.8 telezoomobjektiv
- Pentacon 50mm f1.8 klassiskt porträttobjektiv
- 2 st objektivcases i läder (till 35mm- och 135mm-gluggen)
- Objektivlock fram/bak till alla glas
- 2 st blixtar (varav den ena har jag provat att den funkar, tror den andra också funkar)
- 1 st superblixt (1000 Watt) (ej med på bifogade bilder)
- Svensk bruksanvisning
- Underkåpa till kamerahuset (med stativfäste)
- Fram/topkåpa till kamerahuset (sväljer 50mm-objektivet också)
- Axelväsa där allt går ner (utom superblixten)

Jag bytte knappbattariet och satte i film i huset och grejerna funkar kanon (har iofs inte framkallat än). Grejerna andas kvalitet och allt är i metall. Inget glapp någonstans och inte en repa någonstans. Grejerna har inte sett många exponeringar (dvs inte ens 500).

Vad säger ni? :)

Bilder finns här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=143305

600-700

Superblixten är svårt att uttala sig om. Resten kanske du får 600-700 för. Har du tur så kanske en tusing.

Re: 600-700

Tonyeagle skrev:
Superblixten är svårt att uttala sig om. Resten kanske du får 600-700 för. Har du tur så kanske en tusing.
Tror det blir svårt att få så mycket för det, det finns ett överflöd av gamla grejer och ingen som vill köpa det.

Å fasiken. Ja ja, det är bara kul att veta vad de är värda mellan tummen och pekfingret.

M.a.o. inget att göra sig besvär med att sälja. De är ju i fint skick så man behåller hellre grejerna av nostalgiska skäl.

Snart får jag endå min 400D + Tamron 17-50mm/f2.8 att leka med.

Tack för svaren iaf. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar