Hej igen
Det glädjer mig att vi börjar komma tillbaka till min ursprungliga tanke med startandet av trädet, dvs att vi, även jag, ibland svävat ut i pixelhystering.
Som jag skrivit flera ggr i detta träd så har jag ingen kompetens att bedömma de matematiska utläggen, men jag har, tack vare de A4 utskrifter från min Ixus fått 5 arbetskamrater att köpa en Ixus eller annan 2mpixelskamera, och de är väldigt nöjda med de A4 utskrifter vi kan göra på jobbet.
De har inget intresse i ev bakumliggande matematik osv som ev kan bevisa att det går att göra bättre bilder, de är helt enkelt nöjda.
"Svenson" jagar en kamera som gör jobbet, är liten och är förlåtande utan en massa knappar, men saknar pengar för denna typen av investering.
Det var det enda jag ville ha sagt, och för de flesta verkar det gått hem.
Ang pixeldebatten så har jag ju frågat om krav på filer för tryck, där fick jag dock inte riktigt samma eminenta utläggningar om matematik mm.
Där lever jag just nu, har fått ett 20 tal Ixusbilder i tryck, ca 5x4cm, ett 10 tal D30 bilder i upp till 10x8 cm. Där är de flesta tryckerier klart nervösa för kvaliten på bilderna.
Men det tar vi i det trädet tycker jag.
Kan avsluta med att jag även fått utlänskt respons på bilderna för provutskrift där man tackat för att fått möjligheten att testa.