Annons

antal bilder/fulladdat bat. ?

Produkter
(logga in för att koppla)

zadix

Medlem
Köpte nyligen en digitalkamera, en Samsung V3. Mkt nöjd med den, förutom en sak. Jag köpte samtidigt en laddare inkl. batterier (2000mah). Ett par fulladdade tar slut på mindre än 10 tagna bilder! Det måste väl vara något fel? Inte ska den sluka batterier på det sättet, eller?
Så fort jag sätter in ett par fulladdade så är indiktaorn på fullt..i typ 2 min, sedan indikerar den för "byte". Hur har ni andra det med kräm i era celler?
Tack!
 
Minolta vs Fuji

Har råkat på samma problem...jag har skälv en Fuji s5000 fine pix som hag kan fota säkert 30-40 bilder med vanliga batterier jag köppte en Minolta 414 tror jag den heter till min son i julklapp..såldes på extrapris på Expert men den klarar av max 16 bilder sen är det godnatt batterierna har ganska mycket kräm kvar men kameran säger i från..nu tänker jag fixa en Gp laddare och 2100 mah batterier hoppas den blir bättre.
 
Ok, så det du menar är att det troligen inte är något fel på batterierna, utan att det är kameran som slukar batteri? Det är ju helt värdelöst i såna fall! Finns det inget man kan göra, eller är det bara att leva med?
 
Det kan vara batterierna??? men även kameran som känner av när batterinivån sjunker under en visst volttal och det är den delen som är för kännslig.
Det ska bli intresant och se vad som hännder med min sons kamera när han får laddningsbara batterier...det blir efter nyår.
Enligt Minolta så ska man kunna knäppa ca: 160 bilder och 50% med blixt med 1800mah batterier.
 
Min farsas digitalkamera vägrade att ta vanliga alkaliska batterier efter några månader.. Så han köpte laddningsbara batterier av samma märke som kameran (Trust) och nu funkar det utmärkt!
 
Så det borde vara batterierna som e lite kassa, men även kameran som är lite känslig. Vilka batterier ska man ha?
 
10 bilder låter extremt lite. Om kameran är på hela tiden så borde batterierna räcka åtminstonne 1h.

Men om du har 2000mAh och det tar slut på väldigt kort tid så drar kameran orimlig mycket ström.

Jag hade en Nikon som drog mycket batteri förut, om man ändrade så att autofokusen bara arbetade när avtryckaren var halft nertryckt så räckte batterierna dubbelt så länge.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.