ANNONS
Annons

ansluta kameran till datorn?

Produkter
(logga in för att koppla)

malinFF

Aktiv medlem
Har windows 2000 hemma, fungerar utmärkt att ansluta kameran direkt med sladden och jag får en "removable disk" -superbra!!

Men det fungerade inte på jobbet :(

Jag skulle ta ut några bilder direkt till datorn på jobbet, även där har jag windows 2000. (tänkte slippa maila/bränna)
Då ville den ha en programvara (söker programvara) och sen låste sig kameran.

Vad gjorde jag för fel. Jag satte i sladdarna i kameran/datorn och satte igång kameran. Skulle jag ha haft datorn avslagen i något läge?
Försökte läsa bruksanvisningen, punkt 1 ser ut så här:
1. Starta datorn. Datorn måste stängas av innan kameran ansluts.

-Vad är det för instruktion. Ska datorn vara av eller på...hmmmm....

1. Stäng av datorn.
2. Anslut kameran.
3. Starta på kameran.
4. Starta datorn.

Ungefär såhär brukar tillverkarna mena.

provade du att starta om datorn med kameran påslagen? om inte, prova det.

Och du har inte installerat några program eller drivrutiner för detta i på din w2k hemma.

Vad är det för kamera, för just nu är det väligt få kameror som stödjer detta i just w2k. Tror det var en olympus senast jag kollade. Dom som gör det kräver extra drivrutiner.

Fler stödjer det i XP, men det har då tillkommet massa tillägg som WIA och PTP.

USB i sig är hotswap, så du behöver inte ha dator avstängd eller nåt sånt, dock finns det vissa tillverkare som vill att kameran ska vara avstängd och man sedan slår på den till "uppspelningsläge/titta" läge.

Funkar med min 7hi i Windsows XP. Använder en kabel som egentligen hör till en Olympus kamera, verkar vara samma standard, behövde iaf inte installera nånting.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar