Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ansluta iMac till trådlöst nätverk

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag provade precis att lägga till ett spraykonto i mail, funkar bra, använd dessa inställningar (från spray hemsida):

Spray Mail har stöd för de flesta POP3 e-postklienter. Här följer en generell instruktion för uppsättning av POP3.
E-postadress, ex: [email protected].
Användarnamn: hela e-postadressen, ex: [email protected]
Lösenord: Samma som du använder när du loggar in på ditt e-postkonto.
Logga in säkert (SPA) bör vara frånslaget.
Inkommande e-postserver (POP3): pop.spray.se
Utgående e-postserver (SMTP): smtp.spray.se; utgående port: 25.
Kryssa för att utgående e-postserver kräver autentifiering.
Kryssa för att utgående e-postserver använder samma inställningar som den inkommande.
 
Fredsson skrev:
Jag måste erkänna att hittills känns allt precis bakvänt men jag hoppas väl att jag vänjer mig och börjar förstå logiken (om den finns ;-)).

Vad är det som känns bakvänt? Att mappen för dokument heter "Dokument" och inte "Mina dokument"?
:)
 
Nja, det är så nytt för mig så det beror väl på det i första hand. Men några exempel
- Att inte menyraden ligger högst uppe i programfönstret utan i överkant skärm
- Att det inte finns högerklick ( i Windows är ju det svaret på allt)
- För mig är det så nytt att jag hade lite svårt att hitta var programmen finns och startas (om de inte ligger i dockan)
- Att installera ett nytt program var också annorlunda.

Jag vill absolut inte påstå att det är sämre, bara annorlunda. Det kommer nog allt eftersom användandet ökar.
 
Fredsson skrev:
Nja, det är så nytt för mig så det beror väl på det i första hand. Men några exempel
- Att inte menyraden ligger högst uppe i programfönstret utan i överkant skärm
- Att det inte finns högerklick ( i Windows är ju det svaret på allt)
- För mig är det så nytt att jag hade lite svårt att hitta var programmen finns och startas (om de inte ligger i dockan)
- Att installera ett nytt program var också annorlunda.

Jag vill absolut inte påstå att det är sämre, bara annorlunda. Det kommer nog allt eftersom användandet ökar.
Tips!
Högerklick finns. Om du inte har en mus med två knappar kan du ctrl-klicka. Då får du upp en meny likt windows.
 
Senast ändrad:
Tips2.
Alla program ligger som regel i mappen "program". Om du vill ha dem i dockan tar du bara tag i programikonen och drar ner den dit.
 
iBoat skrev:
Tips!
Högerklick finns. Om du inte har en mus med två knappar kan på ctrl-klicka. Då får du upp en meny likt windows.

...och de flesta (alla?) moderna stationära macar levereras med en Mighty Mouse, som faktiskt går att högerklicka med även om det inte ser ut så. Dock måste man, om jag minns rätt, konfigurera det i Äpple -> Systeminställningar -> Tangentbord och mus innan det börjar funka.

[Redigering: Ett kommatecken bort.]
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.