Annons

Animering

Produkter
(logga in för att koppla)

olle36

Ny medlem
Hej.

Visste inte vart jag skulle vända mig med denna tråd men här får man alltid kloka svar så jag provar. Är det någon där ute som har tips och ideér kring hur jag kan animera bilder. Jag har tänkt att göra ett collage av bilder (i form av ett hjärta - är till ett bröllop). Tanken är att varje bild ska visas först i närbild innan den skickas bakåt i bilden där det så småningom bildas ett hjärta. Dvs. att från början är det enbart en vit bakgrund när den första bilden visas och sedan läggs den till i bakgrunden. Efter det kommer en ny bild att visas för att sedan även den läggas på plats i bakgrunden och där tillsammans (så småningom - efter att alla bilder visats längst fram bildat ett hjärta). Hoppas ni förstår min tråd. Är med andra ord ute efter tips och råd på en programvara som kan fixa detta.

Hej.

Visste inte vart jag skulle vända mig med denna tråd men här får man alltid kloka svar så jag provar. Är det någon där ute som har tips och ideér kring hur jag kan animera bilder. Jag har tänkt att göra ett collage av bilder (i form av ett hjärta - är till ett bröllop). Tanken är att varje bild ska visas först i närbild innan den skickas bakåt i bilden där det så småningom bildas ett hjärta. Dvs. att från början är det enbart en vit bakgrund när den första bilden visas och sedan läggs den till i bakgrunden. Efter det kommer en ny bild att visas för att sedan även den läggas på plats i bakgrunden och där tillsammans (så småningom - efter att alla bilder visats längst fram bildat ett hjärta). Hoppas ni förstår min tråd. Är med andra ord ute efter tips och råd på en programvara som kan fixa detta.

Hej !

Utan att veta eller kunna:

Powerpoint
Blender Blender.org
eller gör en massa bilder och sammanfoga till en gif.

//MW

Kanske Sony Vegas Pro kan vara något? Finns en gratis-version/trial men tror bara den är för 14 dagar. Det jag gillar med programmet är dess enkla gränssnitt men att det ändå finns så mycket man kan göra.

Hej.

Vill du ha ett garanterat "flyt" och fast hastighet på animationen så är nog en film lättast och säkrast. Vill du kunna styra "manuellt" övergångarna i animationen (tex till ett bröllopstal) så är nog PowerPoint lättast (använd trådlös fjärrkontroll eller mobilen).

Jag vet hur man gör men det är, tro de eller ej, svårare än vad man tror.
Jag kan erbjuda mig att göra videon åt dig för en liten slant om det är viktigt.
Blir för bökigt att förklara alla steg tyvärr...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar