Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ang. teknik

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Nu är det jag igen....sorry, men när man ska skriva in teknik på bilden så skriver jag alltid in "färg" men har inte en aning om vad jag ska skriva där?
Och varför får man lägga in bilder på högst fyra kategorier? Kommer de upp någon annanstans på fyra olika ställen då eller?
Mvh Eva

Kategorierna anger du bara för att bilden skall vara sökbar inom olika kategorier. Den hamnar alltid på ett ställe (hos dig i ditt album) + eventuellt i pooler där du oxå kan ladda upp den.

Fråga gärna på. Vi hjälper dig gärna. Välkommen till fs förresten :)

Tack för det! Då fattas bara den första frågans svar nu då..*L*
Ang. tekniken?
Vad ska man fylla i där? Har inte en aning.
Mvh Eva

Om du inte vill behöver du inte fylla i varken motiv eller teknikkategori alls.

Som Janne sa så är det bara till för att man ska kunna söka ( med sökfunktionen ) på olika kategorier av bilder.

Jag kanske vill titta på bilder i t ex Natur kategorin.
Då kan jag uppe i menyraden under rubriken Bilder hitta sökfunktionen och där bocka för kategori Natur och på så vis få fram alla naturbilder naturligtvis under förutsättning att fotograferna lagt in sina naturbilder under kategori Naturbilder.

Krångligt?
Inte alls!
Fråga på bara, var inte blyg:)
mvh

Tack igen hihi men är det ingen som kan svara på vad det betyder de olika sakerna till höger om kategorierna om vad man använt för teknik?
Om jag bara lämnat in min rulle till ett fotolab så vad andvänds för teknik då?
Mvh Eva

Indianturbo skrev:
Tack igen hihi men är det ingen som kan svara på vad det betyder de olika sakerna till höger om kategorierna om vad man använt för teknik?
Om jag bara lämnat in min rulle till ett fotolab så vad andvänds för teknik då?
Mvh Eva

Men det är ju kategorier det också.
I det fallet behöver du ju inte ange teknikkategori.
Om du har trixat med bilden i t ex Photo shop KAN du ange t ex kategori "alt teknik digitalt" eller så KAN du ange "Färg" om det är en färgbild osv.

mvh

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto