Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ang objektiv till Om-1

Produkter
(logga in för att koppla)

Shaggbom

Aktiv medlem
Fick farsans OM-1a med ett 90mm (med macrofunktion)(sigma tror jag det är)

nu när jag ska börja på gotlands fhsk funderar jag om man kan hitta några billiga objektiv till denna kamera.

Ute efter ett tele ev vidvinkel med.
 
Förutom att du kan leta i annonsmarknaden här på Fotosidan.se så kan du söka på blocket och andra auktionssiter.
Vill du ha lite bättre koll på vad du köper så kan du exempelvis kolla med LP Foto i Stockholm - http://www.lpfoto.se/swe/index.asp - eller någon annan fotohandlare som handlar med begagnat.
I det senare fallet får du vanligtvis testade saker och med en viss garanti.
När du letar behöver du inte begränsa dig till bara OM-1 eftersom fattningen var samma för alla OM-kameror från Olympus - OM-1, OM-2, OM-10 m fl.

Lycka till och grattis till att ha fått fatt i en bra kamera.

---/Thomas
 
tackar... ska kolla upp detta... någon aning generellt om ca vad priserna ligger på... är analogt och det är kul att leka med... men inget jag vill slösa massa pengar på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.