Annons

Ang. Nikon AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G

Produkter
(logga in för att koppla)

Borsellini

Aktiv medlem
Amatör som vill uppgradera till Nikon AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G. Men när jag läser följande på Cyberphoto.se; "I första hand tänkt till Nikons nya D70" blir jag lite orolig att den kommer fungera sämre med min D50? Undrar också vad som skiljer Nikon objektiv från Nikkor?
 
Jag kan inte se att den skulle funka sämre till D50:n. Den funkar kanon till min. Texten är skriven innan D50:n kom ut, gissar jag på.
 
I recensionen av D50 i Allt om digitalfoto (Kamera och Bild numera) så användes ovanstående utmärkta objektiv i stället för kitobjektivet. Så jag skulle tro att samtliga obj. som passar D70 även passar D50.
/Pål
 
Anledningen at cyberphoto skrivit så är säkerligen för att det objektivet släpptes samtidigt som D70:n och såldes i kit med D70:n. Det var väl i första hand designat som ett bra och prisvärt objektiv att säljas i kit med D70:n. Att sedan andra med både D100 och D50 använder det med förtjusning är ju en annan femma. :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.