Annons

Ang, kalibrera objektiv 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Du har alltså hittat ett sånt objektiv som inte går att mikrojustera med bra resultat, eftersom det krävs rejält annorlunda inställningar i respektive ände av zoomområdet för att det ska bli bra. Då kan man lika gärna fokusera manuellt.
Canon har begripit att detta är en begränsning. Nya 1D X ska få en mikrojustering där man just kan ställa olika värden i varje ände av zoomområdet, för att kunna klara ett sånt objetkiv som ditt bättre.

Ok. Får köpa en 1D X då. :)

Jag med...

Ja var pengar inget problem så hade det blivit en 1Dx för mig med, på direkten. Vilken tur att de inte finns att få tag på än. Samt vad synd att jag inte har råd med en 1Dx, så att säga.

Men det kanske 7D och 5D II kan få som mjukvaruuppdatering snart? Det vore väl inte omöjligt eller det kanske är reserverat för 1Dx till att börja med.

/ Stolpe

Ja var pengar inget problem så hade det blivit en 1Dx för mig med, på direkten. Vilken tur att de inte finns att få tag på än. Samt vad synd att jag inte har råd med en 1Dx, så att säga.

Men det kanske 7D och 5D II kan få som mjukvaruuppdatering snart? Det vore väl inte omöjligt eller det kanske är reserverat för 1Dx till att börja med.

/ Stolpe

Ja vem vet. Smidigt om de kommer en programvara. :)

ANNONS