Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Analoga minolta-objektiv OK till DSLR?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ulf, det finns nya Sony A100 att köpa fortfarande, kolla via Pricerunner, hörde av någon att lägsta priset just nu var på 4 300 eller nåt sånt. Jag sålde för övrigt en av mina två Sony A100 för 3 300 kr på tradera i dag. Egentligen för lågt enligt mig, då det är en toppenkamera (åtminstone sett till detta pris).
Har ej förstått meningen att uppgradera till A200 eller ens köpa en A200 för 6 000 kr OM man kan få en NY eller begagnat i fint skick för 3 5 00 - 4 000 kr.

Jag väntar in A350.

" Inget objektiv är monterat" säger 7D:n när adaptern sitter på , vad är finessen att få det att fungera ?
/G

Tokina 80-200mm

Lånar denna tråd lite. Såg att min svärfar hade en gammal Minolta kamera GX tror jag att det stod på den. Kameran hade två manuella objektiv ett Tokina 80-200mm och ett tokina 45mm.
Passar dessa objektiv till min Sony a65 och hans Sony a37 ( alpha) med en adapter?

Nja, de passar om du använder en adapter Minolta SR (eller MD som fattningen också kallas) till Minolta/Sony A. Dessa finns utan glaslins, men då går det inte att fokusera på oändlighet, och med en lins som gör detta möjligt men på bekostnad av bildkvalitén.

ANNONS