Annons

Analog kopiering av film

Produkter
(logga in för att koppla)

maja1971

Medlem
Jag vill höra om någon vet ett labb som gör bra papperskopior på det gamla goda sättet där inget görs digitalt. Framkallade och gjorde kopior av två rullar småbild på crimson, jag blev inte nöjd.Det verkar som ingen har kvar dom analoga maskinerna längre. Det hör till saken att jag just kommit tillbaka till sverige efter en längre tid utomlands. I australien blev jag jätte nöjd med mina analoga kopior, från samma utrustning. Digitaliseringen verkar inte lika utbredd där som här.

Jag tycker det ligger som en grå hinna över korten. Samt att det finns en onaturlig kornighet som jag inte känner igen från mina tidigare kopior (analoga).Måste kanske erkänna att jag inte vet mycket om digital fotografering. Digitaliseras all film för kopiering idag? Är läget samma om jag plåtar 120 film?
 
Det var ett tag sedan jag lämnade in en film men hur är det men ditt lokala proffslab? Senast jag lämnade in en 120-film till Excellera i Malmö så tror jag att de kopierade traditionellt. Bra blev det iallafall.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.