Annons

Amazon UK - Söker info

Produkter
(logga in för att koppla)

Rober-d

Medlem
Hejsan,
Är ute efter Canon 100/2.8 L macro och efter har sneglat lite på priserna i sverige verkar det vara bättre priser i övriga Europa.
Runt 8000SEK får man ge för denna underbara glasbit här i Sverige men verkar ligga runt 7000 i andra länder jag kollat.

Jag har hittat detta: http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B002NEFLD2/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new där detta säljs från UK från en säljare(?. Har inte köpt via Amazon förut så lite osäker på hur det funkar. Amazon är en portal för företag att sälja sina varor?)
Tycker att priset känns konstigt för den billigaste 'säljaren', 660pund(~7000kr) jämfört med vad näst billigaste är som ligger på 724pund, vilket är en stor skillnad.

-Är detta säkert?
-Hur funkar det med garanti, Canon har väl världsgaranti på sina objektiv?
-Är det ett smart köp (jämfört med att köpa den från Sverige)?


-Köper ofta saker från ebay men är lite paranoid att köpa en sån dyr sak från utlandet. Ge mig feedback och tips vad ni har för erfarenheter!
 
Jag köper ofta hos amazon.de. Köper du nya varor från amazon direkt så har du samma garanti som i en vanlig affär. Är det fel på prylet skickar man bara in det.
Men sen finns det också folk som säljer begagnat via amazon som platform. I så fall är det som vilken annan andrahandsmarknad som helst.

Priserna är bättre. Men notera att det nypris som du ser på amazon troligen kommer att bli ett snäpp högre när du anger att det ska skickas till Sverige. Då beräknas svensk moms. Visste jag inte heller fram till alldeles nyligen när jag beställde ett objektiv. Är väl någon EU-regel. Men billigare blev det ändå.
 
Tack för svaret!. Kollade även på amazon.de och där verkar det säljas av amazon själva om jag förstod det rätt. Priset därifrån var då 6800~ men det negativa med amazon.de är just att allt är på ...tyska.
Hur mycket mer blir det med svensk moms, har ingen aning? Samt om man köper via en säljare på amazon.co.uk måste man gå via dom istället för själva amazon ifall man behöver utnyttja garantin eller om det blir problem med frakt eller dylikt? Eller just garanti kan man ta det med canon sverige?
 
Jo, där vet man ju vad man får och vad det kommer att kosta iaf. Har själv handlat där flera ggr. ;)
 
Priserna är bättre. Men notera att det nypris som du ser på amazon troligen kommer att bli ett snäpp högre när du anger att det ska skickas till Sverige. Då beräknas svensk moms. Visste jag inte heller fram till alldeles nyligen när jag beställde ett objektiv. Är väl någon EU-regel. Men billigare blev det ändå.
Det är enbart affärer som antingen säljer över en viss volym/år till Sverige, eller riktar sig direkt till svenska konsumenter, som behöver ta ut svensk moms.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.