madizon
Avslutat medlemskap
Ängnat x antal dagar på att kika efter bra systemkamera att önska mig i julklapp.
Har så många ggr velat ha min alldeles egna.
som får va min ständiga följeslagare=)
Men nu till detta val.
Folk skriver det ena efter det andra.
-denna kamera är absolut bäst osv och oftast verkar det handla om Nikons /Canons kameror.
De flesta nya kamerorna idag har ju kvalitet samt de flesta funktioner som behövs.
Men ändå står man här och tvekar fram och tebaks=(
var i en fotobutik igår och kika på en pentax K200d med orginalobj+tele 200mm för 6669kr.Är det en bra kamera/objektiv?
Är ute efter en tålig/snabb/ljustålig kamera.bästa möjliga helt enkelt.
Sen vilka objektiv man ska välja är en annan femma.
Jag kommer inte att stanna vid att bara plocka fram kameran vid vissa tillfällen.utan den kommer va med mig ÖVERALLT!
och kommer att andv den mkt kvällstid(konserter mm)
Då det gäller prismässigt vill jag helst det ska hamna under 10000kr.
Jag hoppas ni kan hjälpa mig i denna jungel av kameror/objektiv.
Som sagt är amatör inom denna avdelning.så jag skulle bli mer än glad om ni kunde bena ut vad som verkligen är viktigt i val av kamera/objektiv/tillbehör
Detta är början till en stor dröm!
Tacksam för råd.
Har så många ggr velat ha min alldeles egna.
som får va min ständiga följeslagare=)
Men nu till detta val.
Folk skriver det ena efter det andra.
-denna kamera är absolut bäst osv och oftast verkar det handla om Nikons /Canons kameror.
De flesta nya kamerorna idag har ju kvalitet samt de flesta funktioner som behövs.
Men ändå står man här och tvekar fram och tebaks=(
var i en fotobutik igår och kika på en pentax K200d med orginalobj+tele 200mm för 6669kr.Är det en bra kamera/objektiv?
Är ute efter en tålig/snabb/ljustålig kamera.bästa möjliga helt enkelt.
Sen vilka objektiv man ska välja är en annan femma.
Jag kommer inte att stanna vid att bara plocka fram kameran vid vissa tillfällen.utan den kommer va med mig ÖVERALLT!
och kommer att andv den mkt kvällstid(konserter mm)
Då det gäller prismässigt vill jag helst det ska hamna under 10000kr.
Jag hoppas ni kan hjälpa mig i denna jungel av kameror/objektiv.
Som sagt är amatör inom denna avdelning.så jag skulle bli mer än glad om ni kunde bena ut vad som verkligen är viktigt i val av kamera/objektiv/tillbehör
Detta är början till en stor dröm!
Tacksam för råd.