Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alternativa platser 22 januari

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu vet jag inte om Kim kollat Arena, men jag kom just på en kanonbra plats annars, Museécafet:)
http://www.varmlandsmuseum.se/index.php?ID=645

Det är bra där och jag har aldrig skrikit rakt ut över priserna även om jag inte har några exakt i huvudet. Tror de är som ganska normala cafe och matpriser de håller sig med..

Ska jag ringa och boka lite plats där?

Anmälningar vore bra att få in så snart som möjligt så vi vet antal.

Bokat:?

Nu är det bokat. Jag har lovat att återkomma med exakt antal och antal som vill ha mat den 17:e och vill därför lägga anmälningarna absolut senast 16:e om det är ok samt att ni anger mat eller fika i bokningen. Lördagslunch kostar 75:-, jag vet inte hur resten av menyn ser ut men den som vill äta annat får kolla upp det och ange om de önskar annat till mat. Vi beställer i förväg alltså.
Själv har jag förbeställt vegetariskt för den vegetariska buffen finns inte på Lördagar, men är vi fler som vill avstå kött så fixar de något gott åt oss..

Hans skickar ett gruppmail sedan också. Ville mest bara hojta till om att jag bokat så det inte blir några dubbelbokningar eller så nu..

Platsen för WFS:s första träff bestämd.

Nu är det klart var första träffen med Wermlands Fotografiska Sällskap ska vara någonstans. Det blir på Värmlands Museum som ligger på Sandgrundsudden i Karlstad. Museet har ett jättemysigt kafé där det finns möjlighet både att fika och att äta. Priserna håller också en rimlig nivå. Det finns en lördagslunch för 75 kronor, vad den innebär vet vi tyvärr inte men det kan vara spännande att chansa, eller hur? Sedan finns det förstås andra rätter att välja på. För att allt ska fungera på ett bra sätt så är vi hemskt tacksamma om ni kan tala om för oss vad ni vill äta senast den 16:e januari (vi måste beställa mat i förväg). Eftersom det är Lotta som bokar så skickar du ett mail till henne (använd mailfunktionen på hennes profilsida) och ange om du vill fika, äta lördagslunch eller om du vill äta någon annan rätt (i så fall måste du själv kolla upp vad det finns att välja på och sedan ange vad du vill ha till Lotta).

Du hittar information om Värmlands Museum på

http://www.varmlandsmuseum.se/index.php?ID=645

Visst verkar det trevligt?

Vi träffas klockan 12.00 utanför muséet. För att ni ska känna igen oss så lämnar vi följande signalement:

Lotta är mörkhårig, 170 cm lång (medtag måttband) och hon bär en handburen kameraväska. Hon har lovat vara klädd i en vit dunjacka som syns på långt håll.

Hans är blond, 176 cm lång och lite rundare än vad han tycker är lämpligt. Han kommer antagligen att vara klädd i en grön jacka. Blå ögon för den som törs gå nära och titta.

Hur länge vi håller på får vi se, men de stänger klockan 17.00 så längre än så blir det inte.

Hittar du inte till Sandgrundsudden och Värmlands Museum? Då finns det en karta här. Glöm inte att anmäla er senast den 16 januari. Mer information om anmälan m m har ni fått i ett mail som gick ut till alla i WFS igår.

Påminner

Jag vill påminna om att idag är sista dag som jag önskar in anmälningar. Ringer till museét i morgon em med antal och upplysning om hur många som äter respektive fikar.

Maila om ni kommer och om ni vill fika eller äta till mig snarast är ni snälla. Det är ju nödvändigt med förbokning om vi är ett större gäng.
[email protected]

Synd att jag inte är hemma på Lördag, hade varit skoj att träffa några andra "fotogalningar".
Tror några i min närhet börjar tröttna så smått på mitt eviga tjatande... ;-)

Nåja, nästa gång kanske?
Hoppas Ni får det trevligt :)

/Zeb!

Jag noterar att du är intresserad av WFS, Sebastian! Det finns nu en länk till dig på min profilsida (under kategorin Wermlands Fotografiska Sällskap) tillsammans med alla de som har anmält intresse för WFS hittills. Om du skickar mig ett mail med din e-postadress så kommer du även att finnas med i vår gruppmaillista. Då riskerar du inte att missa något om WFS (förutsatt att du kollar av e-posten regelbundet förstås). Maillistan ligger inte ute på nätet utan är enbart en funktion för att vi ska kunna nå alla med en enda knapptryckning.

Om du tycker det är ok så får du gärna ange adress och telefonnummer också.

Välkommen!

Vi hade riktigt trevligt:) Fikade vid museét och småpratade några timmar om foto och allt möjligt samt om vad vi hade för ideér i framtiden om wfs.
Flera "resmål" kom upp som förslag och Hans var nog duktig och antecknade.

Jag ska checka upp datum senare för en utställning på Karlstads bibliotek och återkommer om det.

Nu ska jag ladda in bilderna ur kameran och göra slut på whiskeyn, men med det tillbehöret fixar jag inga bilder idag även om det finns såna som visar hur trevligt några hade. Kanske kommer nån senare i fotografer in actiontråden eller så..

Jag ska försöka komma nästa gång om det passar.. Bor ju i Åmål så är ju inte så långt ifrån... var för sen med att upptäcka denna tråden här :(

Tony. Om du skickar ett mail till mig på [email protected] så lägger jag in dig på vår maillista så du får mer info och lätt att kommunicera med oss.

Kul att gänget växer:)

Förresten får jag väl köra fortsätningen om framtiden som jag inte tog igår.
Kortfattat är jag en virrpanna utan dess like ibland. Jag har lyckats förväxla datum med veckor och utställningen som Karlstads nya fotoklubb har på biblioiteket är inte vecka 7. Den slutar 7/2.

Alltså får vi hitta på något annat än planen det datum vi planerade in (jag som var utan kalendern igår tror det var 26/2 vi pratade om för nästa träff. Stämmer det?)

Förslag för nästa gång? I så fall kan vi ta det i en ny tråd.

Senast ändrad:
pixelbild skrev:
Inga bilder från träffen.Ska försöka komma nästa gång jag med.

/Thomas
Det är bara två som sade att jag fick publicera dem. Therese och Bengt:)

Sen kan ju Calle och Hans komma med tillstånd för bilderna från bron så här i efterhand kanske?
Jag ska ta in resten av rawfilerna i kväll, har inte hunnit än.

Bilagor

• fotografer.jpg
    fotografer.jpg
    42 KB · Visningar: 127
lottae skrev:
Det är bara två som sade att jag fick publicera dem. Therese och Bengt:)

Sen kan ju Calle och Hans komma med tillstånd för bilderna från bron så här i efterhand kanske?
Jag ska ta in resten av rawfilerna i kväll, har inte hunnit än.

=)
Får jag publicera dig också Lotta? Har iallafall en på dig och en på Calle (fast jag har inte kollat dem på datorn än..de kanske är väldigt oskarpa...frös som f*n!)

Det är klart jag inte ska vara sämre än dig och Bengt så du har mitt medgivande, även om jag kanske blundar själv om bilden dyker upp.

Jag är jättenyfiken på alla andras bilder från Lördagen och hoppas så klart få se ett gäng av era, (fast på andra mest då;))

Jag har förresten fler på dig med:)

Senast ändrad:
Lotta, det är klart du får lägga in en bild av mig - vad jag vet gjorde jag inget pinsamt eller skämde ut mig på något sätt. :eek:)

Ska se om jag kan lägga in en bild senare i eftermiddag, har kameran med till jobbet och ska försöka ladda över bilden till datorn efter nästa möte som börjer... nu!

Förresten så tycker jag det var jättekul att träffa er allihop och det känns verkligen som att det här kan bli en verkligt rolig grej!

Hans :)

Så här ser han ut alltså (i skugga och med en fotograf som bara kör autolevels för tillfället..)

Jag kanske kommer med några från museét och kollar över restrerande filer i kväll.

Bilagor

• hans.jpg
    hans.jpg
    43.2 KB · Visningar: 115
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar