Annons

Alternativa Eye-fi-kortsappar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dead_Silent

Aktiv medlem
Jag har ett Sandisk Eye-fi-kort som jag kör tillsammans med Eye-fi:s gratis-app på min iPhone. Det fungerar, men samtliga bilder på minneskortet laddas automatiskt över till telefonen.
Jag önskar att det skulle finnas en funktion där jag väljer vilka bilder som ska skickas över till telefonen.

Vet någon om det finns någon annan Eye-fi app av något slag där denna funktion finns? Gratis- eller betal-app spelar ingen roll.

Kameran är en Canon G1X och i kameramenyn finns tyvärr inga möjligheter att lösa detta problem.

Skall finnas en funktion där man markera vilka man vill föra över. Dock inte testat själv. På Nikon tror jag man var tvungen att markera dem med nyckeln för att aktivera överföring.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag har ett Sandisk Eye-fi-kort som jag kör tillsammans med Eye-fi:s gratis-app på min iPhone. Det fungerar, men samtliga bilder på minneskortet laddas automatiskt över till telefonen.
Jag önskar att det skulle finnas en funktion där jag väljer vilka bilder som ska skickas över till telefonen.

Vet någon om det finns någon annan Eye-fi app av något slag där denna funktion finns? Gratis- eller betal-app spelar ingen roll.

Kameran är en Canon G1X och i kameramenyn finns tyvärr inga möjligheter att lösa detta problem.

Du måste ställa in kortet för "selective transfer".
Sen för du över de bilder du vill genom att skrivskydda dom i kameran.

ShutterSnitch är ett ganska populärt alternativ till originalappen. Har ingen specialfunktion för det du vill kunna göra men metoden ovan kanske fungerar med detta också.

Du måste ställa in kortet för "selective transfer".
Sen för du över de bilder du vill genom att skrivskydda dom i kameran.

Hur och var väljer jag "selective transfer". Har tidigare rotat runt i mitt Eye-fi-konto på webben, i appen på telefonen, och i kamerans meny. Men har inte sett röken av den typen av inställning! :/

Hur och var väljer jag "selective transfer". Har tidigare rotat runt i mitt Eye-fi-konto på webben, i appen på telefonen, och i kamerans meny. Men har inte sett röken av den typen av inställning! :/

Kortet i datorn och starta Eye-fi center.
Tryck på kugghjulet vid kortet.
Transfer mode längst till höger.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto