Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
alpha 850 emot eos 5d mk I
- Trådstartare tomasbz
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
antonlindstrom
Aktiv medlem
Prova att lägga en annons i Köp/Sälj.
Heikkinen
Aktiv medlem
Gjort, men jag hoppades på att nån canon ägare härinne, för man har en tendens att häcka mer i forumet än i köp/sälj..
/ med vh
Gör om gör rätt.
tomasbz
Aktiv medlem
Photocon
Aktiv medlem
Det var ett verkligt nerbyte! A850 mot en 5DMKII hade varit mer logiskt men inte en gammal 5D (som visserligen är en bra kamera).
Har själv haft 5D och äger nu A850 och 5DMkII så jag vet vad jag pratar om. Men använd i vilket fall som helst annonsmöjligheten här på FS. I annat fall skulle det bli fullt av Köp/sälj/byt-trådar här på FS.
Har själv haft 5D och äger nu A850 och 5DMkII så jag vet vad jag pratar om. Men använd i vilket fall som helst annonsmöjligheten här på FS. I annat fall skulle det bli fullt av Köp/sälj/byt-trådar här på FS.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
?????????
självutnämd skolpolis?
Visst, skit i forumregler, kör mot rött och strunta betala skatt. Är vä linte konstigt om nån tycker att man håller sig till reglerna där man vill verka, oavsett område. Att förorena forumet med annonsmarknad tycker i vart fall jag också är dumt.
Heikkinen
Aktiv medlem
?????????
självutnämd skolpolis?
Du ska kalla min Konstapeln
MedinFoto
Aktiv medlem
Blir sugen på att köpa upp en gammal 5D för ett par tusen o byta... men jag vill inte lura dig Tomas. Canon skulle knappast göra dig lyckligare, om du nu inte sitter med en stor påse bra canonoptik sedan förr förstås.
Var hittar du en 5D för "ett par tusen"? Om du har några bra källor så tar jag en. ;-)
KGS
Aktiv medlem
Var hittar du en 5D för "ett par tusen"? Om du har några bra källor så tar jag en. ;-)
Har ingen aning om vad en sån kostar, men inte kan den vara likvärdig med en ny A850 på något enda vis, även om det givetvis är en utmärkt gluttsnäppa, inte tu tal om det.
FlyerOne
Aktiv medlem
Tror i och för sig knappast att det skulle gå att hitta någon EOS 5D för 2-3.000 kr (om du med "ett par tusen" menade så, KG?), men för 6.000 kr har jag sett flera annonser, och även några ännu billigare. Just nu finns det en EOS 5D inkl. batterigrepp till salu här på Fotosidans Köp/Sälj för 7.000 kr, och ytterligare en med div. andra tillbehör för 6.500 kr.
Men jag håller helt med om att värdet på en A850 snarare ligger närmare det dubbla av en EOS 5D (förutsatt att båda är helt OK, förstås).
Och får erkänna att även jag lekte lite med tanken på att köpa en 5D och erbjuda trådskaparen ett byte, för att komma över en A850 till vrakpris...
Men jag håller helt med om att värdet på en A850 snarare ligger närmare det dubbla av en EOS 5D (förutsatt att båda är helt OK, förstås).
Och får erkänna att även jag lekte lite med tanken på att köpa en 5D och erbjuda trådskaparen ett byte, för att komma över en A850 till vrakpris...
tomasbz
Aktiv medlem
Visst, skit i forumregler, kör mot rött och strunta betala skatt. Är vä linte konstigt om nån tycker att man håller sig till reglerna där man vill verka, oavsett område. Att förorena forumet med annonsmarknad tycker i vart fall jag också är dumt.
Vännen, släpp egenviljan!!!!
KGS
Aktiv medlem
Scandinavianphoto kunde tänka sig ett byte emot en beggad k-7 och 500skr i handen..
Och vad vore poängen med ett sådant byte!? Jag förstår inte.
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.