Annons

alpha 850 emot eos 5d mk I

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gjort, men jag hoppades på att nån canon ägare härinne, för man har en tendens att häcka mer i forumet än i köp/sälj..

/ med vh

Det var ett verkligt nerbyte! A850 mot en 5DMKII hade varit mer logiskt men inte en gammal 5D (som visserligen är en bra kamera).

Har själv haft 5D och äger nu A850 och 5DMkII så jag vet vad jag pratar om. Men använd i vilket fall som helst annonsmöjligheten här på FS. I annat fall skulle det bli fullt av Köp/sälj/byt-trådar här på FS.

Blir sugen på att köpa upp en gammal 5D för ett par tusen o byta... men jag vill inte lura dig Tomas. Canon skulle knappast göra dig lyckligare, om du nu inte sitter med en stor påse bra canonoptik sedan förr förstås.

Blir sugen på att köpa upp en gammal 5D för ett par tusen o byta... men jag vill inte lura dig Tomas. Canon skulle knappast göra dig lyckligare, om du nu inte sitter med en stor påse bra canonoptik sedan förr förstås.

Var hittar du en 5D för "ett par tusen"? Om du har några bra källor så tar jag en. ;-)

Tror i och för sig knappast att det skulle gå att hitta någon EOS 5D för 2-3.000 kr (om du med "ett par tusen" menade så, KG?), men för 6.000 kr har jag sett flera annonser, och även några ännu billigare. Just nu finns det en EOS 5D inkl. batterigrepp till salu här på Fotosidans Köp/Sälj för 7.000 kr, och ytterligare en med div. andra tillbehör för 6.500 kr.

Men jag håller helt med om att värdet på en A850 snarare ligger närmare det dubbla av en EOS 5D (förutsatt att båda är helt OK, förstås).

Och får erkänna att även jag lekte lite med tanken på att köpa en 5D och erbjuda trådskaparen ett byte, för att komma över en A850 till vrakpris... :)

Det finns ingen poäng..

Söker en fin 5d, men svårt med folk som vill byta.

Och då jag inte skickar emot igirot, payson, pförskott (vill inte bli av med kameran. Så ser det mörkt ut med ett byte. Så jag har bestämt mig för att sälja den privat, och sen köpa en 5d..

Det jag skulle vilja förstå är varför du vill byta? Själv äger jag Nikon, men skulle jag snegla åt nåt annat håll skulle jag ALDRIG titta på Canon utan på Sony.. Skulle bara vara intressant att veta vad det är du inte gillar med kameran..?

Nähä? Och därför vill du alltså byta den mot en gammal EOS 5D...???

Vi alla här (högst troligt i alla fall) har ju precis samma undran som MrKarisma ovan!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS