Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alpha 700 frontfokus

Produkter
(logga in för att koppla)
Med samma utsnitt som första bilden så tog jag två bilder till med fokus på två olika ställen. Nu med lite högre iso för att få lite bättre slutartid.

Förutsättningarna är detsamma som förut, sikta, tryck av och handhållet.

20mm @ 5,6 1/13 ISO 400.ca 1 meter till kartongen

100 %

Bilagor

• dsc00428.jpg
    dsc00428.jpg
    55.8 KB · Visningar: 147
På bild 1 så är det en bokhylla i bakgrunden. Där står det några fotografier. Jag fokuserade på det ena fotografiet och här är 100% crop på fokuspunkten.

20mm @ 5,6 1/13 ISO 400.ca 2,5-3 meter till fotografiet

Bilagor

• dsc00427_100.jpg
    dsc00427_100.jpg
    62 KB · Visningar: 150
Tack så mycket, Ove.
Jag känner mig lite lugnare. Man ska aldrig börja pixelpeepa. Det blir man bara sömnlös av.

Jag bifogar mina resultat. Inte riktigt samma förhållanden som dina testbilder. Jag tycker de ser rätt OK ut nu med lite distans. Har du med din större erfarenhet några synpunkter på dessa så ös på bara.

10mm f8 1/500 ISO200

Bilagor

• cca.jpg
    cca.jpg
    67 KB · Visningar: 141
100% crop andra bilden (de hamnar i lite konstig ordning ser jag, Forumet jäklas med mig)

Bilagor

• bbb.jpg
    bbb.jpg
    67.6 KB · Visningar: 133
js1 skrev:
Av nån anledning så skickas kamerorna dessutom till Ungern vilket tar ytterliggare tid.

Tror det är lättare att ringa till Zieger och skynda på än till nån magyar-nisse :)

Jag pratade med Zieger när jag lagade min 7D och de hävdade att de inte får laga Sony-husen.

Inga dramatiska skillnader att tala om på skärpefronten.
Jag tror jag kan sova lugnt inatt.
Tack för hjälpen och sällskapet på rundan ikväll.

G´natt.

Utan att gå in på detaljer men Sonycenter i Örebro har en helt överlägsen kundservice. Häpp, fick man vara positiv så här på fredagskvällen ;0)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto