** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Allt om cykling

Produkter
(logga in för att koppla)

Don Ricardo

Aktiv medlem
Startar en tråd som handlar om cykling i alla dess former med inriktning på träning/tävling och lek.
Allt som rör cykling, fotografering & cykling är välkommet.
Bilder är alltid kul och uppmuntras. =)

Börjar med att fråga vad ni cyklar.

Själv kör jag mtb(xc) på motionsnivå och "for fun" ,freeride (sladdar och åker fort nerför, hoppar lite och dåligt, typ oldshool DH).
Kör också lvg, mest för att få draghjälp med träning så jag blir snabbare/starkare på mtb'n.

Finns under pseudonynen "swerider" på http://happymtb.org/
Bifogar bilden på leksaken...

Bra initiativ

Själv cyklar jag mest landsväg, känslan av fart när man trycker på med racern är härlig.

Har börjat fotat lite stadscyklister nyligen, tycker det är kul att se de olika stilarna som cyklisterna har.

Börjar med en bild från München, citybike med tempobåge syns inte ofta.

Väntar på nästa cykelbild i tråden.

Bilagor

• _dsc3084.jpg
    _dsc3084.jpg
    39 KB · Visningar: 1,922
Kul Tråd !

Själv är jag Cykel nörd :)

Har jobbat med cyklar i 5 år , Men nu fotograf på heltid , Kan dock inte hålla mig borta från affärn där jag jobbade så är ofta där och hjälper till med de jag kan :)

Cyklar Trail Mtb/xc , Freeride , Samt DH ,

MTB(XC) för motionens skull. Tycker det är roligast och påminner om när man cykla i skogen som liten. Bilden får väl visa min inställning i frågan, cykling ska vara avkoppling.

Mvh
Maverick

Bilagor

• fs_pict4967_20x15x300.jpg
    fs_pict4967_20x15x300.jpg
    58 KB · Visningar: 1,876
Cyklar mycket på fritiden då jag inte har varken bil eller körkort. Har en Cannondale MTB, men den används mer till stadsbruk än skogscykling.
Skulle gärna ha en "hopp- och lek-cykel", men har inte råd.

Vintern hindrar inte mig heller:)

Bilagor

• _dsc1233.jpg
    _dsc1233.jpg
    52.5 KB · Visningar: 1,858
Cykel är kul, kör själv på en Cannondale hopplock xt/xtr utr (som tyvärr börjar bli sliten) och har harvat mig runt Finnmarksturen.
Försöker så gott det går att kolla så mycket som möjligt på Eurosport under girot, touren och vueltan, gillar skarpt Vacchi och Adamsson som komentatorer.
Bifogar några gatbilder

Bilagor

• cykel-1.jpg
    cykel-1.jpg
    48.6 KB · Visningar: 1,832
En gång hade jag en sån här kurvig sak, avsedd för tempokörning mot klockan. Tävlade ett år (som veteran), men ryggen tyckte det var för jobbigt. Idag är det inte tillåtet med olika stora hjul.

Bilagor

• cf991128_geliano_400.jpg
    cf991128_geliano_400.jpg
    53.8 KB · Visningar: 1,829
Cyklar själv bara till och från jobbet, men har två söner som cyklar desto mer, dessutom lite konstigare än de flesta.... De kör trial.
Här kommer tre bilder från en träningsrunda nu i veckan.
Grabbarna cyklar och Pappa testar nya kameran ;-)
Först ut är Lukas.

Bilagor

• lukas.jpg
    lukas.jpg
    55.9 KB · Visningar: 1,771
Senast ändrad:
Och jag kan ju inte låta bli att lägga ut denna bild på Fille från sommaren -04.

Bilagor

• philip3.jpg
    philip3.jpg
    43.5 KB · Visningar: 1,737
Kul tråd!

Jag cyklar nästan jämt, men nu när jag flyttat till Umeå har jag nästan för nära till universitetet, jobbpendlandet ger ingen motion (annat än i vinterns snöstormar eller när bromsarna fryser fast i 25 minusgrader).

Jag cyklar en Miyata Trekking från 1996(?), som jag byggt om till att bli en bekväm touringcykel. Ja, jag älskar att packa tältet på pakethållaren och med kameran lätt åtkomligt i ryggsäcken ge mig iväg på långtur.

Bilden är från bergen mellan Kerry och Cork, under en ensamcykling på Irlands västkust sensommaren 2005.

Bilagor

• cykel4.jpg
    cykel4.jpg
    34.3 KB · Visningar: 1,702
Och här är jordfräsen... =)
Jag må säga att Giant lyckats med länkaget.
Gillar det skarpt.

Bilagor

• img_2470modsm.jpg
    img_2470modsm.jpg
    55.5 KB · Visningar: 901
Jag fick min morbrors gamla cykel när jag flyttade till Göteborg för 2 år sen och jag har cyklat till plugget varje dag. Först från Majorna och nu från Kallebäck.

Nu i påsk fick jag lite storhetsvansinne och tänkte uppgradera bromsarna lite grand så jag letade upp ett par Avid Single Digit 7 på ebay och skaffade ett nytt bakdäck och bromsreglage samtidigt. Naiv som man är så satte man ihop allt och ställde som vanligt cykeln i det gemensamma garaget. Men det såg väl för nytt ut antar jag för morgon efter så var bromsarna, vajrarna och bromsreglagen avskruvade. Surt.

Så nu knallar jag till plugget istället, nya bromsar får åka på först till sommarn då jag åker hem till skogen istället, där får jag väl slita in dem så de inte ser så nya ut.
Jag har ingen bild på åket men den är vit och lila :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar