Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Allroundblixt till Canon Eos10D
- Trådstartare peak
- Start datum
Jocke
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Sigma EF 500 DG Super... 2100:- hos Björns Foto o video.. Skitbra. Motsvarar EX 550..
Jag är också på jakt efter en bra blixt men till en EOS 30. Vet du hur den här Sigmablixtens hjälpbelysning för autofokus funkar ihop med den kameran? 420ex och 550ex har väl hjälpbelysning som är anpassad till AF-punkterna om jag inte fattat fel.
/Jocke
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jag har tyvärr bara ett råd.
Köp det värsta original, bättre blir det inte.
Det är mer ekonomiskt att köpa förra värstingen beg.
/Erik
Köp det värsta original, bättre blir det inte.
Det är mer ekonomiskt att köpa förra värstingen beg.
/Erik
Count
Medlem
Inkompatible hjälpbelysning
Hjälpbelysningen för fokuspunkterna fungerar inte på EOS 30 me EX 550 och antagligen inte på 10D heller då den har i princip samma AF-censor. Vist är det mysigt att Cannons blixtar inte är kompatibla med Canons alla kamerahus :-D. Så om den extra effekten är hemskt eftertraktad och vad den nu är för extra lull lull i 550EX så köp en 430 EX.
Observera at jag inte äger ngn av blixtarna och talar utifrån det jag har läst på intenet, tror det var photo.net.
Hjälpbelysningen för fokuspunkterna fungerar inte på EOS 30 me EX 550 och antagligen inte på 10D heller då den har i princip samma AF-censor. Vist är det mysigt att Cannons blixtar inte är kompatibla med Canons alla kamerahus :-D. Så om den extra effekten är hemskt eftertraktad och vad den nu är för extra lull lull i 550EX så köp en 430 EX.
Observera at jag inte äger ngn av blixtarna och talar utifrån det jag har läst på intenet, tror det var photo.net.