Annons

Allround-objektiv till D5000

Produkter
(logga in för att koppla)

ellert

Medlem
Hejsan!
Har en D5000 som jag skulle vilja ha ett mer allroundobjektiv, som ger bra och skarpa bilder. Objektivet måste ha inbyggd autofokus då huset ju inte har det..
Har just nu ett 18-55mm vilket jag tycker har för lite zoom många gånger.
Sen ett 70-300mm från Tamron (som jag iofs tycker ger liiiite sämre bilder än ovanstående Nikkor objektiv) och detta är just det att man kommer för nära objektet när det är inställt på 70 mm..
Fotar mycket bilar, både i rörelse och stillastående. Vill ha ett som är mera allround, typ ett 18-?, lite mera zoom alltså så man kan använda det i fler lägen. :)

Hej!

Jag lyckades tappat mitt kitobjektiv 18-55 i marken och det totalkrascade....Det följde med min
D5000. Då valde jag att köpa ett nytt 18-105 istället. Jag tycker det fungerar utmärkt som allroundobjektiv och det funkar till det mesta. Jag uppskattar att det är lite mera zoom men ända relativt smidigt. Jag är fortfarande på nybörjarstadiet när det gäller fotografering och har än inte något riktigt behov av att uppgradera mig när det gäller objektiv.

Jag skulle rekommendera ett Sigma 17-70/2,8-4,0 OS. Hyfsat billigt, bra, ljusstarkare än det du har och det har bildstabilisering.

Annars finns Sigma 50-150/2,8 som jag tror skulle passa bättre än ditt Tamron om det är det du vill ersätta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar