Annons

Allround-kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

Juu

Medlem
Jag har sedan tidigare en Adventure Icebreaker ryggsäck (Medium), men har märkt att den alltid blir liggandes hemma. Faktum är att även kameran blir liggandes hemma eftersom jag inte orkar släpa runt på den stora ryggsäcken. Så nu har jag tittat efter en lite mindre och smidigare väska.

Jag planerar att resa en del i höst, och vill gärna kunna få med mig en extra tröja, en vattenflaska, plånbok, karta etc. i väskan. Förutom det ska följande få plats:

Canon EOS 7D + batterigrepp och allroundobjektiv
Canon Speedlite 580 EX II
+ 1-2 objektiv utöver detta

Förutom detta, så vill jag gärna ha plats för några minneskort, sladdar och liknande. Möjlighet att medföra stativ vore också väldigt trevligt.

Jag har tittat på dessa två:
LowePro Flipside 200
Öppnas i ryggen, och det gillar jag. Däremot finns inte särskillt stort utrymme för saker utöver kamerautrustningen.

LowePro Fastpack 350,
verkar passa mina behov bäst hittils men vad jag kan se så saknar den stativhållare och öppnas inte i ryggen.

Finns det andra ryggsäckar jag har missat? Tips mottages tacksamt. :).
 
Lowepro flipside 200 har sambon min och hon är väldigt nöjd med den. Jag har även prövat den någon gång och den sitter ruskigt bra på min rygg, känns knappt att den är där tycker jag då den är så lätt.
Även väldigt smidigt att du aldrig behöver lägga ned den på backen när du ska komma åt din utrustning i.o.m att den öppnas i ryggen.
Vattenflaska kan du ha i sidan.
En inte alltför stor tröja får du ned i extrafacket.

Det som ligger i nu är kamera med 70-200mm monterat och sedan 1 extra hus. utöver det ca 3-5 extra mindre objektiv går nog i också.
Inte jättemycket plats, men förvånansvärt mycket för den relativt lilla storleken.
 
Lowepro flipside 200 har sambon min och hon är väldigt nöjd med den. Jag har även prövat den någon gång och den sitter ruskigt bra på min rygg, känns knappt att den är där tycker jag då den är så lätt.
Även väldigt smidigt att du aldrig behöver lägga ned den på backen när du ska komma åt din utrustning i.o.m att den öppnas i ryggen.
Vattenflaska kan du ha i sidan.
En inte alltför stor tröja får du ned i extrafacket.

Det som ligger i nu är kamera med 70-200mm monterat och sedan 1 extra hus. utöver det ca 3-5 extra mindre objektiv går nog i också.
Inte jättemycket plats, men förvånansvärt mycket för den relativt lilla storleken.

Då får det kanske bli en Lowepro Flipside 200. :). Trodde inte att jag kunde få plats med så mycket i den. Tack för hjälpen! :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.