Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Allmäna leveransproblem?

Produkter
(logga in för att koppla)

surfted

Medlem
Är sugen på D80 och står lite i kvalet mellan nämnda och 400D. Men kollade runt efter objektiv och det finns ju inte en butik som har nikkor hemma? Beställningsvara över allt. Jag blev så trött. Är det alltid såhär med nikon? Eller kan man förvänta sig bättre leveranstider? Blir det inte bättre köper jag nog canon. De har ju iaf de flesta objektiv på lager.

Mvh Ted
 
Du behöver ju inte köpa objektiven i Sverige.

Jag köper mina Nikon gluggar här.. http://www.bhphotovideo.com/ dom brukar ha det mesta i lager.

Billigare blir det också, sen har Nikon världsgaranti på sina objektiv så det är ingen skillnad mot att köpa dom i Sverige när det gäller garantin.

kent.
 
Hi folks

Tyvärr stämmer det att Nikon har LITE leveransproblem och det verkar gälla mer eller mindre över hela världen. Det finns dock undantag. Nikon verkar satsa på en marknad i taget. Tex har 18-200 funnits för leverans i Asien och i viss del i USA under en tid medan den är helt slut här i Europa.

Glädjande eller kanske mer sorgligt är att det inte bara gäller Nikon utan mer eller mindre hela foto industrin för närvarande. Visst Canon och Sony mfl är bättre på att ha kameror klara för leverans vid lansering men alla verkar ha svårt med tillbehören såsom gluggar, motljusskydd etc.

Marknaden har fullkomligt exploderat under de senaste åren. Rapporterna duggar tätt om att Sigma, Tamron mfl har svårt att möta efterfrågan. Jag gjorde ett väldigt ovetenskapligt test för någon vecka sedan och jämförde Scandinavia Photos restnoterade gluggar hos Canon och Nikon. Gissa resultatet.....Det var fler restnoterade gluggar hos Canon...

MAnkan
 
Kent, du som då har beställt tidigare... Om man då skulle beställa från B&H, blir det nå merkostnader eller så? Helt klart bra priser om man kollar på sidan, men jag tänkte hur det blir med andra avgifter som tull osv?

/Fredrik
 
foppe skrev:
Kent, du som då har beställt tidigare... Om man då skulle beställa från B&H, blir det nå merkostnader eller så? Helt klart bra priser om man kollar på sidan, men jag tänkte hur det blir med andra avgifter som tull osv?

/Fredrik

Läs det här...
http://www.fotosidan.se/cldoc/3761.htm

Jag handlar i första hand från USA för att där finns prylarna oftast i lager, visst blir det lite billigare men räkna inte med några större summor om du inte köper riktigt dyra objektiv.

Det tar mellan 3-4 arbetsdagar att få prylarna levererad till din dörr efter du tryckt på beställnings knappen.

Första gången du handlar från B&H vill dom ha en bild eller ett fax på ditt kreditkort innan dom skickar prylarna, all information om hur det går till får du veta när du beställer, inga konstigheter alls.

Moms och Tull får du betala till fraktfirman när dom får paketet, det betalar du över nätet till dom, sen kör dom ut paketet till dig efter överenskommelse om tid, hur smidigt som helst.

kent.
 
Senast ändrad:
Nästa vecka åker jag till NY. Först planerade jag att titta in hos B&H på fredag f.m. men oturligt är det den judiska nyårsaftonen, Rosh H Shana (B&H är ett företag där de flesta eller hela personalen är judar) och jag kommer inte att hinna före stängdags. Jag undersökte om de kan skaka fram ett Nikkor 18-200 VR.
Här är svaret från B&H:
"Our Answer:
Here is the info you requested....

The 18-200 lens is
its simply NOT being shipped
by Nikon at all.
We have no idea of its next shipment at all, sorry.

B&H is not even accepted a PRE PAY on this lens.

Thank You , & get back to me if you need further assistance.

Thank you,
Your B&H Team"

Så, det blir ingen affär för mig denna gången eller någonsin i detta livet.
De som vill dregla om B&H, här finns en bunt av bilder tagna inne på B&H: http://www.d70sverige.net/forum/viewthread.php?tid=7257#pid80921
/Fredrik
 
Nikonprylar

Hej

Köpte mitt 80-400 på Zeramedia (Zebramedia.com)
de kunde leverera på 8 dagar. Övriga handlare hade ingen aning om när de kunde leverera.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.