ANNONS
Annons

Allaround Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett 18-55 räcker till rätt mkt, när du kommer på vad du saknar, då är det läge att köpa nya grejer.

Jo men det va just den utan IS som det har varit mycket snack om att den inte är nå bra och sånna saker. Därför jag va ute efter ett bättre allaround objektiv.

Har inte hunnit fita så mycket med den än då det är fel årstid så jag har inte hunnit lära mig den riktigt.
 
18-55 med IS borde gå att hitta billigt begagnat. Dock är ju det viktigaste vad DU saknar och inte att man läser att optik är dålig.

Saknar du skärpa är 50 1,8 det mest prisvärda du kan hitta =) Men då är det ingen zoom.
 
18-55 med IS borde gå att hitta billigt begagnat. Dock är ju det viktigaste vad DU saknar och inte att man läser att optik är dålig.

Saknar du skärpa är 50 1,8 det mest prisvärda du kan hitta =) Men då är det ingen zoom.

Skärpa har jag inte haft problem med hittils men då har jag som sagt inte riktigt hunnit lära mig kameran än, det ända jag upplevt är just när jag ska fota modellbilarna men det har väll mer med makro att göra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.