Annons

Alla på FS fotograferar 7 augusti kl 08.07

Produkter
(logga in för att koppla)
casting skrev:
Officiell tid? ;-) Jag hävdar bestämt att vi har en officiell tid i Sverige ;-))
Men det vore nog ganska besvärligt att använda tex GMT (greenwich meridian time) eftersom de flesta trots allt bor i Sverige...

edit, eller menade du att alla får använda sin lokala tid kl 08.07?
Jo, vi har officiell tid i Sverige.
Frågan gäller vilken tid som ska användas, Svensk (officiell) tid, vilket innebär att en person i USA får gå upp ganska tidigt...
(officiell) tid i det land man vistas i.
Eller kanske lokaltid, tex ca07.45 i Haparanda och ca08.25 i Göteborg?
 
Joel Höglund skrev:
Vi som fotograferar binärt (läs digitalt) ser väl mer fram emot:

10-10-10 10:10
11-11-11 11:11

Fast det är några år kvar =)

/Joel

Läste någonstans att det bara finns 10 sorters människor; de som kan räkna binärt och de som inte kan.

Klart man vill vara med på detta, lägger in det i almanackan direkt.

/Arne
 
Kul ide! Jag är i Sarek och fotar då, så det dröjer nån vecka innan min bild dyker upp.

(och en månad senare är jag i Grövelsjön och fotar med dig Terje - ska bli spännande!)

/Per
 
Synd det inte skulle vara den 8/ då jag ska röntkenfotografera fossingarna men jag ska ställa uret på den utsatta tiden :)
Mvh/Gunte..
 
Vad trevligt - hoppas vi blir många. Ju fler ju bättre och med större tyngd blir utmaningen. Ska bli roligt att se bilderna sedan! :)

Vad gäller tidzon vet jag inte - men något säger mig att alla bilder ska göras exakt samtidigt. Därför måste man räkna om tiden från den svenska.

Vad tycker ni?
 
Terje skrev:
Vad trevligt - hoppas vi blir många. Ju fler ju bättre och med större tyngd blir utmaningen. Ska bli roligt att se bilderna sedan! :)

Vad gäller tidzon vet jag inte - men något säger mig att alla bilder ska göras exakt samtidigt. Därför måste man räkna om tiden från den svenska.

Vad tycker ni?

Som jag skrev i ett inlägg ovan, de flesta fotografer lär ju trots allt fota i Sverige, så det rimliga är väl att utgå från svensk tid. Eller GMT +2h om man vill vara ordentlig :)
 
Liten bump och så kanske lite förhållningsregler?

Jag tycker nog att lokal tid får råda, även om det säkert blivit spännande med flera olika tider på dygnet (om det nu är så många som är ute och reser). Själv befinner jag mig i Norge just då, så vi får väl se hur det blir med uppladdningen.

Kanske vi är så många att man kan göra en liten bok av det? Men tiden 070807-08.07 är noterad i outlook som en reminder.

Ps. Glöm inte ställa tiden i era kameror ;)
 
Hej!
Vilken kul idé. Jag är gärna med (om inte minnet sviker). Just då befinner jag mig på Gotland så det dröjer några dagar innan jag kan ladda upp bilden. Ska man ladda upp den här i forumet? Eller på sin sida?

mvh/lisa
 
Kanske ska köra lite En-dag-i-Sverige stuket. Ska se om vi inte kan ordna en pool till detta, där man skriver lite kort om bilden och var den är tagen. Typ:

Eskilstuna 08.07 - Dagen börjar med morgonkaffe.
 
kan man inte få en blänkare för det här på "officiell" (och stor och synlig ;) plats här på fotosidan så att fler hakar på?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.