Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alla danskar, se hit! Söker jonglör!

Produkter
(logga in för att koppla)

Highweiss

Aktiv medlem
Hej!

Fotade en dansk jonglör i Paris i augusti ifjol. Lovade skicka honom lite bilder - men jag har förlagt hans kontaktuppgifter. Jag tycker det är viktigt att hålla sina löften som fotograf. "Jag skickar dej lite bilder" får inte bli en standardfras, man skall mena vad man säger.

Det finns strax över 200 danskar på FS - titta på den här bilden.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=321682

Känner ni igen killen? Har ni tips på vilka vägar jag kan spåra honom eller hitta honom? Det enda tipset jag har är att han kallade sig "tandemcirkus" eller något åt det hållet... Skulle vara ytterst tacksam för hjälp!

Den som ger tips som leder till resultat får välja en av mina bilder - den kommer sen i posten som 20x30 Kanske inte mycket att locka med, men värt ett försök... ;-)

/Andreas

Ett jävligt bra tips

Det hände förr att jag lovade folk att skicka bilder till dom och fått kontaktuppifter så att jag har kunnat göra detta. Det har dock även hänt att man i all stress har glömt bort att göra det man lovat, eller blivit av med kontaktuppgifterna. Så min strategi (och mitt heta tips) nuförtiden är att i stället gebort kontaktupgifter (typsikt mail) till de som vill ha bilder. Ungefär en gång på 3 hör folk av sig och då skickar man bilder till dom. âr dom inte mer intresserade av bilderna än att dom inte orkar skicka ett mail besparar jag mig gärna tiden det tar att sammanställa bilderna ock skicka iväg dom. Dessutom sliper man riskera att få ont i magen för att man har blivit av med kontaktuppgift eller inte fullföljer vad man lovar!!

Smart va?

Highweiss skrev:
Känner ni igen killen? Har ni tips på vilka vägar jag kan spåra honom eller hitta honom? Det enda tipset jag har är att han kallade sig "tandemcirkus" eller något åt det hållet... Skulle vara ytterst tacksam för hjälp!

Killen ser ut som en typisk dansk. Om det inte går via den danska fotosidan så kanske Cirkus Olympia med vinterkvarter i en by utanför sta'n kanske kan vara något.
Epost: [email protected]. Direktören heter Herbert Bengtsson och är en trevlig prick.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto