Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"All väders skydd" Vart hitta?

Produkter
(logga in för att koppla)

patrikwinbjork

Aktiv medlem
Hej!

Letar efter något skydd (som inte får bli klumpigt) att använda när man är ute i snön och fotar å det riskerar att komma snö på kameran. Är det någon som har nå tipps?

Det ska passa till en Nikon D80 med mellan 18 - 300 mm objektiv.
 
Du kanske är ute efter något rejälare än detta. För någon månad sedan skulle jag ge mig ut och plåta en av stormarma vi haft och byggde då ett skydd för kameran.

Jag använde en plastpåse av lite kraftigare sort. Minns inte storleken men det var kanske 5L.
Jag plockade av motljusskyddet och trädde påsen över kameran, sedan satte jag på motljusskyddet igen och skar ut för linsöppningen. Det fungerade bra! Ingen snygg lösning, men om det är något enstaka tillfälle kanske det fungerar för dig också.

/Mats
 
Maxieboy skrev:
www.google.com är nästan snabbare än detta forum ibland. HÄR hittar du grejor nu när Dollarn är billig.
Om man ska söka är det kanske inte så bra att särskriva så extremt som trådkaparen om man nu inte gör som Max och söker på engelska där man SKA skriva i sär.

all väders skydd = 349 träffar
"all väders skydd" = 3 träffar
allvädersskydd = 6870 träffar

all väders skydd kamera = 68 träffar
"all väders skydd" kamera = 2 träffar
allvädersskydd kamera = 2240 träffar

---/Thomas
 
TA0 skrev:
Om man ska söka är det kanske inte så bra att särskriva så extremt som trådkaparen om man nu inte gör som Max och söker på engelska där man SKA skriva i sär.

all väders skydd = 349 träffar
"all väders skydd" = 3 träffar
allvädersskydd = 6870 träffar

all väders skydd kamera = 68 träffar
"all väders skydd" kamera = 2 träffar
allvädersskydd kamera = 2240 träffar

---/Thomas

Är det här en kurs hur man söker på internet eller?

//Mattias
 
Tycker att Thomas svarar bra på frågan "Vart hitta".
Google är ett riktigt bra verktyg för att söka saker.
Men det gäller att man söker på rätt sätt.... är en STOR skillnad
för att få relevanta träffar eller inte.

/Linus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.