Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Aldrig mer Tamron

Produkter
(logga in för att koppla)
Bofoto2 skrev:
"Aldrig mer Tamron" - Ja, ska den gluggen hålla måste den landa på några staplade madrasser, och det gäller nog alla gluggar.
Vad har madrasser med det här att göra? Gummigreppet skall inte falla av, och inte heller skall filtergängan vittra sönder sådär.

Annika.N skrev:
Du skriver att Tamron passar hobbyfotografer. Du är ju frilansfotograf!
Jag är helnöjd med mitt tamron 90mm. Har använt det mycket och det håller fortfarande.
Man ska veta det att objektiv är känsliga grejer. Spelar nog ingen roll vad det är för märke. Objektiv skall man handskas varsamt med.
/Annika
Läser du hela sammanhanget framgår det (förhoppningsvis) att inlägget återspeglar vad jag kommit fram till efter alla eländen med objektivet.

Alltså - Tamron passar hobbyfotografer men kanske inte yrkesdito.

Självklart skall man vara varsam med all kamerautrustning. Dock tycker jag att man kan kräva att filtergängan inte spricker av att man skruvar i ett filter, eller att gummigreppet faller av efter ~9 månader.

Har du reklamerat det? Du måste bara ha fått ett felaktigt exemplar.. mitt är fortfarande lika fint eftr ännu en fjälltur! Däremot frös dragkedjan ihop i snöröken =)

Sebastian Mandrean skrev:
Vad har madrasser med det här att göra? Gummigreppet skall inte falla av, och inte heller skall filtergängan vittra sönder sådär.....
Det var inte ditt inlägg jag svarade på.......
Filtergängor har jag bara sett i metall, så antingen har den fått en smäll eller så är det syra...

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar