ANNONS
Annons

al-Qaida, stasi eller snubblade nån på sladden?

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
Var Fotosidan nere igår? länge? Eller var det jag som hadde problem med datorn?
Bara undrar för det känns som några diskussionsinlägg försvunnit.

//DG

Trodde det var mitt mailkonto som strulade. :)

Då är det alltså fler som tyckte FS var osedvanligt tyst, vilket jag fortfarande tycker.

Det var ett massivt strömavbrott i datorhallen på COLT igår kväll, ett sånt där "skall inte kunna hända"-scenario då de har reservkraft och allt.

Ett par av våra datorer slogs ut pga någon skum strömspik men tack vare att vi kör redundant miljö nu så kan vi köra vidare med något begränsad prestanda.

Vet dock inte med mig att vi skulle förlorat något data. Vilka diskussionstrådar saknar du?

Ja, dom tappade visst strömmen ett slag igen - kanske kopplade de bort någon temporär koppling. Det kan nog bli någon mer störning idag, tex om vi får de trilskande datorerna fixade och måste starta om.

clindh skrev:
Det var ett massivt strömavbrott i datorhallen på COLT igår kväll, ett sånt där "skall inte kunna hända"-scenario då de har reservkraft och allt.

Ett par av våra datorer slogs ut pga någon skum strömspik men tack vare att vi kör redundant miljö nu så kan vi köra vidare med något begränsad prestanda.

Vet dock inte med mig att vi skulle förlorat något data. Vilka diskussionstrådar saknar du?

Nåt inlägg på slutet i http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=80472 . men jag är inte säker så jag kanske minns fel.

Skumt med så stort strömavbrott, provade att pinga och fick svaret att målnätverket inte fanns fast ibland funkade det en liten stund.
Skönt att det funkar nu iallafall.

Jasså ni sitter där.
Det var därför vi flyttade våra servrar från colt i förra året, då hade dom också avbrott ett par gånger (samt att samma nyckel funkade till alla rack, men det har dom fixat sedan en tid tillbaka). Funkar inte om man levererar IP telefoni till företag... Jag saknade fotosidan igårkväll.

"nu bytte dom hand"

Ja så kanske nån äldre kunde sagt.

Gick strömmen igen? Fotosidan försvann nån halvtimme eller så, iallafall för mig.

Min klocka går visst fel så kanske var längre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar