Annons

akut hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

Kvitung

Aktiv medlem
Ok jag har stött på ett sånt där problem jag inte trodde fanns,
jag ska plåta produkt med hjälp av bikuperaster monterat på EX580II med synkkabel till mitt Falcon eyes huvud med bikuperaster, och gissa vad det funkar inte.

eftersom falconeyes reagerar när jag inte har bikupa på 580 men inte när det är på tänkte jag synkkabel till FE.. men det funkar inte..

nåt tips?

Ja, en radiosändare och två mottagare som du kopplar in i varsin blixt. Fungerar alltid och är enkelt.

Ja, en radiosändare och två mottagare som du kopplar in i varsin blixt. Fungerar alltid och är enkelt.

Det blir till att skaffa men det löser inte mitt akteulla problem lösning blev en blixt till en slav 430 som triggar FE blixt och esvart skärm som isolerar 430 ljuset... nöden är uppfinningarnas moder =)

Ja, det går göra många skumma saker för att få det att fungera, men billiga Cactus radioprylar är skönt - de bara fungerar och skulle man koppla in mottagaren i en tveksam gammal studioblixt så är det något billigt som går sönder bara. Synkkablar är hopplösa att hålla på med, glappar, lossnar och man riskerar att grilla kameran...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto